Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Sedär ja stiligt:). Jag kollade lite, fina knivar och bra priser. Det blir nog en sodbuster framöver.

Känner du till en sameslöjdare som heter Lennart Samelin
Nej, visste inte vem han var förrän jag googlade på namnet. Det står bl a: "Knivbladen tillverkas hantverksmässigt i kolstål och legerat verktygsstål."

Låter intressant. Har du någon kniv av honom?

~Paul~

Nej, visste inte vem han var förrän jag googlade på namnet. Det står bl a: "Knivbladen tillverkas hantverksmässigt i kolstål och legerat verktygsstål."

Låter intressant. Har du någon kniv av honom?

~Paul~

Ja jag såg en kniv på tradera och googlade på han. Jävlar vilken fin gravyr, och slidformen är skitfin. Jag har mailat honom o frågat om han vill göra en kniv om jag slipar till ett blad.

Seved

Ja jag såg en kniv på tradera och googlade på han. Jävlar vilken fin gravyr, och slidformen är skitfin. Jag har mailat honom o frågat om han vill göra en kniv om jag slipar till ett blad.

Seved
OK, det låter mycket intressan! Jag hoppas att du presenterar fina bilder när du har fått kniven!

~Paul~

PS Nu blir man sugen igen :(

OK, det låter mycket intressan! Jag hoppas att du presenterar fina bilder när du har fått kniven!

~Paul~

PS Nu blir man sugen igen :(

Ja det vore kul om han ville det. Japp jag lägger upp bilder. Jag tyckte han hade helt otrolig gravyr på sina knivar.

He he ja ha begäret blir stort när man ser sameknivar.

Seved

Senast ändrad:
Nu har pratat med han :) mycket sympatisk man. Jag ska göra ett blad som jag ska skicka upp. 2800:- skulle han ha för den jag ville ha.

Seved

Ja det lutar nog åt den. Ska fråga om han kan göra en rak skarv mellan trät och nedre hornbiten och några fler mellanlägg kanske. Samnt betsad säljmasur. Fn va snyggt det är, när dom betsar med albets.

Seved

Ja det lutar nog åt den. Ska fråga om han kan göra en rak skarv mellan trät och nedre hornbiten och några fler mellanlägg kanske. Samnt betsad säljmasur. Fn va snyggt det är, när dom betsar med albets.

Seved
Håller med. Men sedan återstår den självklara frågan. Tänker du använda kniven? ;)

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg