Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Elforyn är väl typ en variant av Corian? Dvs mineralkomposit. Snyggt material men tappar du det mot en sten så flisar det ur. Finns ju även ivory micarta, men det gulnar kanske lite med tiden. Det gör väl å andra sidan riktigt elfenben också.
Det är just den där ormskinnsstrukturen jag vill åt, så micarta går bort i detta fall. Men juma är ömtåligt alltså? Ja, det är ju verkligen inte ett önskvärt attribut på en skogskniv...
Haha ja, klockren idé! Vad är det i lastbilen förresten??
Det får du väl se när det blir verklighet!
Men jag tror det är något väldigt tungt som du gärna vill ha.
Det är just den där ormskinnsstrukturen jag vill åt, så micarta går bort i detta fall. Men juma är ömtåligt alltså? Ja, det är ju verkligen inte ett önskvärt attribut på en skogskniv...
Det kan vara värt att kolla, för Corian är det i varje fall så. Men i verkligheten ställer det nog inte till några liv-eller-död problem Fulländar det din vision så ska du så klart köra på!
Det får du väl se när det blir verklighet!
Men jag tror det är något väldigt tungt som du gärna vill ha.
Aha jag fattar, ja den dagen är jag onekligen en happy camper!
Det kan vara värt att kolla, för Corian är det i varje fall så. Men i verkligheten ställer det nog inte till några liv-eller-död problem Fulländar det din vision så ska du så klart köra på!
Yep. Fast nu var ju min vision att just göra en ”riktig” user, därav ex.vis fulltången, och då är det ju inte riktigt visionsenligt med ömtåliga skollor. Jag får läsa på helt enkelt!
OEtt traderafynd. Ytterligare en Wirkkala ”Finnpoint”, denna gång en mindre modell, runt 13 cm blad. Inte superskick men relativt enkel att få till närmast nyskick och 48kr är extremt bra för denna designpärla som dessutom har väldigt (!) bra egenskaper! Jag har svårt att förstå att intresset är så svalt på marknaden, men desto bättre för mig
Bilagor
Hm, den missade jag 🤔. Där hade du tur 😁!OEtt traderafynd. Ytterligare en Wirkkala ”Finnpoint”, denna gång en mindre modell, runt 13 cm blad. Inte superskick men relativt enkel att få till närmast nyskick och 48kr är extremt bra för denna designpärla som dessutom har väldigt (!) bra egenskaper! Jag har svårt att förstå att intresset är så svalt på marknaden, men desto bättre för mig
Grattis hur som helst!!
-Paul-
Hm, den missade jag 🤔. Där hade du tur 😁!
Grattis hur som helst!!
-Paul-
Ju mer jag tränar desto mer tur har jag, som Stenmark sa. Det här var faktiskt en genomtänkt traderataktik som gav pay-off, haha. Men tack! Och glad midsommar!
Kommer ni ihåg den här? Nu hittade jag den här
https://www.tradera.com/item/340950/341293130/kokskniv-kn-eskilstuna-traskaft-med-lite-ovanlig-gles-tandning
Vilket tydligt visar att det inte är ett hemma fix, vilket blev den allmänna uppfattningen förra gången. Så då återkommer jag med frågan. Vet någon varför man valt att slipa en kniv på detta sätt?
https://www.tradera.com/item/340950/341293130/kokskniv-kn-eskilstuna-traskaft-med-lite-ovanlig-gles-tandning
Vilket tydligt visar att det inte är ett hemma fix, vilket blev den allmänna uppfattningen förra gången. Så då återkommer jag med frågan. Vet någon varför man valt att slipa en kniv på detta sätt?
Bilagor
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg