Sax och kniv är de verktyg som jag använder allra mest. Kanske använder jag, som du antyder, saxen lite mer än kniven .Jo, saxen är det man använder mest helt klart. Tyvärr
~Paul~
Sax och kniv är de verktyg som jag använder allra mest. Kanske använder jag, som du antyder, saxen lite mer än kniven .Jo, saxen är det man använder mest helt klart. Tyvärr
Ropade in min Akma för många Herrans år sedan för en blygsam summa. Den var klart begagnad men inte misskött.Den är verkligen snygg Florinox Akma. Beställde du direkt från Frankrike? Vilket material valde du i skollorna?
https://www.slojdfokus.se/shop/fallkniv-akma-66-9428p.html säljer en byggsats också. Vore snyggt med körsbärsskollor. Men det kanske inte är med enhandsöppning?
Hur ligger kniven i din hand?
Thure
Väldigt fin och smäcker kniv. Akma-kniven har dock två fördelar:Den här ser rätt fin ut. https://www.sabatier-k.com/thiers-a-molette-ebene.html
Vad tror du om den modellen Paul?
Thure
På semester i Costa Brava norr om Barcelona upp mot franska gränsen köpte jag denna lilla Salamandra fickkniv med låsbart blad och sidor i olivträd.
Brukar ni köpa med er någon lokal kniv på era resor?
På semester i Costa Brava norr om Barcelona upp mot franska gränsen köpte jag denna lilla Salamandra fickkniv med låsbart blad och sidor i olivträd.
Som sagt, klart man gör
Håller på och övar lite gammeldags bladinpassningsteknik och passar på att uppdatera denna gamla Frosts slaktkniv som använts som trädgårdsredskap på senare år
Gillar allt med kniven utom den väl tilltagna ansatsenPå semester i Costa Brava norr om Barcelona upp mot franska gränsen köpte jag denna lilla Salamandra fickkniv med låsbart blad och sidor i olivträd.
Vackra linjer och på pappret ett ur geometrisk synpunkt effektivt blad till allt från fisk till kött.Som sagt, klart man gör
Håller på och övar lite gammeldags bladinpassningsteknik och passar på att uppdatera denna gamla Frosts slaktkniv som använts som trädgårdsredskap på senare år
Du pysslar på henjon. Fint. Gör själv inte ett dugg just nu, tyvärr. Vad ska du använda den till nu? Ser ut som att där fortfarande är en recurve..
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |