Mycket läckert! Inte helt billigt dock .Faktiskt precis vad jag planerar att göra! Ska beställa hem lite fina träslag och ivory juma.
Du måste återkomma för att visa resultatet!
Lycka till,
~Paul~
Mycket läckert! Inte helt billigt dock .Faktiskt precis vad jag planerar att göra! Ska beställa hem lite fina träslag och ivory juma.
En av de mest praktiska mororna måste vara den här varianten. Den salufördes som outdoor knife. Tyvärr kommer jag inte ihåg modellnumret.
Stålet är det så fina laminerade O1. Bladet är 110 mm långt. Greppet är perfekt. Det enda jag skulle vilja ändra på är den utskjutande "näbben" (parerskyddet). Det är dock lätt åtgärdat ifall man äger en Dremel .
Kul och intressant att höra. Du råkar inte ha en bild på alstret?Kan bara instämma!
Min hade det mörkröda skaftet och jag filade bort parerskyddet.
Numera har den masurskaft och är fortfarande i bruk då och då, trots 25 års slit.
Mikael
Kul och intressant att höra. Du råkar inte ha en bild på alstret?
~Paul~
Ser ut som att du har fått till ett riktigt bra och säkert grepp! Grattis!Jodå, jag har nog visat den förr, men här är den igen och tillsammans med andra modeller i inventariet.
Mikael
Ser ut som att du har fått till ett riktigt bra och säkert grepp! Grattis!
~Paul~
En av de mest praktiska mororna måste vara den här varianten. Den salufördes som outdoor knife. Tyvärr kommer jag inte ihåg modellnumret.
Stålet är det så fina laminerade O1. Bladet är 110 mm långt. Greppet är perfekt. Det enda jag skulle vilja ändra på är den utskjutande "näbben" (parerskyddet). Det är dock lätt åtgärdat ifall man äger en Dremel .
Håller med. Tyvärr är ricasson lite för stor för min smak och stålet kunde ha varit lite bättre än det ytterst mediokra 420HC/TruSharp (HRC ~55) i Case's regi. Man får vara beredd på att slipa ofta .
~Paul~
Jodå, jag har nog visat den förr, men här är den igen och tillsammans med andra modeller i inventariet.
Mikael
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |