Jag tror att du skulle gilla #21 Bull Buster i den "serien".
Den är fin. Den mindre Bull nosen är den jag spanat in, och den med rakare skaft och bladlås.
Jag tror att du skulle gilla #21 Bull Buster i den "serien".
Eftersom ditt svar var så bra så får jag väl hålla med då. Lite motvilligt men ändå. Man får väl ha respekt för andra uttryckssätt än det traditionella.
Men att plasthandtag på en Morakniv är en styggelse vidhåller jag😄
:- D
Plasthandtag är ytterst sällan vackra det får medges men ofta praktiska.
/ J
Tack så mycket.
Bladet är jag inte dock inte klar med samt att jag slarvat bort original muttrarna till skalorna så utseende därefter
Och nu byter vi stil totalt. Betydligt modernare framtoning i trendriktiga material. Men bra ändå får väl tilläggas. En bekantskap som köptes av en slump men visade sig vara av betydligt högre kvalitet än jag trott från början.
http://cykligare.blogspot.se/2015/03/little-big-knives-gnome.html
Gnome
/ J
Hej på er! Till vardags tycker jag Victorinox compact är den ultimata kniven (om man kan avvara tång!). Vikt/nytta-ration är e m å det bästa jag testat.
Den är också en av mina favoriter. Det enda jag saknar på Compacten är den där lilla stjärnskruvmejseln som Outridern är utrustad med . Kroken kan jag också vara utan.
Mina övriga favoriter är:
Rambler
Explorer
Outrider
Huntsman Lite
~Paul~
Du har rätt i att det inte är mycket kvar av orginalutseendet. Den ser rätt "brutal" ut i din moddade version. Vilken typ av finish funderar du på att ge den?
Slidan ser riktigt lyxig ut!
/ J
Victorinox är mycket trevliga, min favorit är Climber...
Bland de minsta Victorinox-fällknivarna är Manager min favorit...
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |