Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Tack för bilderna
Bark River har jag blivit rekommenderad tidigare. Hess kände jag ej till.
Är handtagen på Bark River- knivarna hala?
Ex Canadian Camp II, Grasso Bolo 1, Kalahari hunter, Bushcrafter, STS4 och Wolf River m fl ser fina ut.
Nej, jag tycker inte att BR's handtag är hala.
Jag har ingen av de ovanstående modellerna.
I stället för Bushcrafter väntade jag in den nya Scandi och jag är knappast besviken, även om jag fick fixa lite själv med slutfinishen.
Eftersom jag ytbehandlade med Loctite superlim, så blev ytan högblank men knappast hal.
Mikael
Bilagor
Mycket elegant historia den där Mikael!
Och apropå elegant fast i en annan stil kommer här en presentation av en fickkniv formgiven av en tandläkare. Kan inte bli annat än ett precisionsinstrument, inte sant?
http://cykligare.blogspot.se/2015/02/designsamarbeten-ix-des-horn.html
Spyderco Des Horn
/ J
Och apropå elegant fast i en annan stil kommer här en presentation av en fickkniv formgiven av en tandläkare. Kan inte bli annat än ett precisionsinstrument, inte sant?
http://cykligare.blogspot.se/2015/02/designsamarbeten-ix-des-horn.html
Spyderco Des Horn
/ J
Tack för bilderna
Bark River har jag blivit rekommenderad tidigare. Hess kände jag ej till.
Är handtagen på Bark River- knivarna hala?
Ex Canadian Camp II, Grasso Bolo 1, Kalahari hunter, Bushcrafter, STS4 och Wolf River m fl ser fina ut.
Nej BR skaften är inte hala i min mening, men H1 med thermorum är så klart bättre i det avseendet. Två trevliga knivmärken! Jag har ett par oanvända BR jag funderar på att sälja. Skicka mig Pm om du är intresserad.
Nej, jag tycker inte att BR's handtag är hala.
Jag har ingen av de ovanstående modellerna.
I stället för Bushcrafter väntade jag in den nya Scandi och jag är knappast besviken, även om jag fick fixa lite själv med slutfinishen.
Eftersom jag ytbehandlade med Loctite superlim, så blev ytan högblank men knappast hal.
Mikael
Fantastiskt vacker kniv, alltså helheten och särskilt handtaget
Nej BR skaften är inte hala i min mening, men H1 med thermorum är så klart bättre i det avseendet. Två trevliga knivmärken! Jag har ett par oanvända BR jag funderar på att sälja. Skicka mig Pm om du är intresserad.
Tackar. Jag får fundera lite. Lite nyfiken - Vad är det för modeller?
Denna är jag nöjd med.
Jag funderar på att låta någon knivmakare göra en liten lätt filekniv som man kan ha med sej på fisketurerna men det verkar inte va helt lätt att få tag på lösa blad. Vet någon var man kan hitta bra fileknivsblad?
Förstår att du är nöjd med den! Ser mycket sympatisk ut.
/ J
Dagens knivpresentation och söndagsläsning bjuder på en promenad längs minnenas boulevard. En kniv som på lite olika vis betytt en hel del för mig.
http://cykligare.blogspot.se/2015/02/spyderco-c07-police.html
Spyderco Police
Har ni några liknande knivar i era samlingar/högar?
/ J
http://cykligare.blogspot.se/2015/02/spyderco-c07-police.html
Spyderco Police
/ J
Dagens knivpresentation och söndagsläsning bjuder på en promenad längs minnenas boulevard. En kniv som på lite olika vis betytt en hel del för mig.
/ J
Nej, de enda jag har med hål ibladet är en Leatherman Charge och en Scagel #17.
Scagel #17 är gjord av Queen Cutlery för Dave Shirley, som ägde rättigheterna till Scagel innan KSF köpte Northwoods av Ol' Dave.
I inventarierna hittade man ett hundratal av #17 med skalor av färgat och polerat ben.
Den är byggd på stommen till Queen Mountain Man.
Mikael
Bilagor
Denna är jag nöjd med.
Jag funderar på att låta någon knivmakare göra en liten lätt filekniv som man kan ha med sej på fisketurerna men det verkar inte va helt lätt att få tag på lösa blad. Vet någon var man kan hitta bra fileknivsblad?
Fint arbete!
Ang. fileknivsblad, så är kanske Mora ett alternativ om man skrotar plastskaftet.
Vill du ha det bästa, så blir det till att ställa sig i kö hos Phil Wilson!
Mikael
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg