Hej!
Första gången jag skriver här. Jag fick hem en Fällkniven TK3oak idag (äger en i cocobolo också) och blev lite fundersam när jag såg skollorna. Det är lite svårt att få till på bild men jag har gjort så gott jag kunde. Ska det verkligen se ut så här? Det ser liksom repigt ut. Jag tittade på en annan TK3oak i denna tråden och såg inte tillstymmelse till "repor" på den kniven, tvärtom så verkade den vara len som sammet. Som tur är så har jag 14 dagars returrätt på kniven men jag vill gärna höra ett utlåtande från experterna här innan jag beslutar mig för att skicka tillbaka kniven
Håller med övriga om att det är fin kniv! Har inte så stor erfarenhet av "sjunkek" (bogoak) eller "svartek" som det även kallas ibland när det gäller knivhandtag men väl när det gäller skulpturer. Min f d svärfar är nämligen konstnär och jobbar inte sällan i det materialet. Det kan ha väldigt varierande struktur och yta beroende på bit har jag lärt mig.
Vad gäller att börja med knivar är det precis så det börjar....var det slutar vete tusan...
/ John