Re: Re: Du svarar inte Raskesven! 9 Frågor!
Raskesven; sa:2.I ditt tidigare inlägg kom du dragande med samma sak, dvs. att jag påstått att det bara är hundar som följer hundspår som blir tagna av varg. När jag frågade dig var jag påstått det tog du tillbaks det. Men nu pådyvlar du mig en gång till samma påstående som jag inte gett uttryck för. Varför? Och du har åter mage att fråga efter "bevis". Först pådyvlar du mig påståenden jag aldrig gett uttryck för, sedan ber du mig bevisa dem. Skrattretande.
Jag har inte tagit tillbaka något. Detta skrev du Raskesven 20 mars kl 11.47, observera att hela stycket är med, hoppas du är nöjd. Men det jag tycker är intressant finns sist i stycket:
"Hundägare kan inte bara agera som tidigare utan måste ändra sitt beteende, precis som alla andra anpassa sitt beteende till den relativt nya verklighet vi lever i. Annars har vargen på sikt förutsättningar att bli den store hunddråpare den idag ibland felaktigt utmålas som. Jägare får ändra sitt beteende t.ex när det gäller att i vissa områden jaga med tax, drever, stövare, älghund eller annan ras som jagar långt från föraren. Speciellt om hunden har en tendens att följa spåret efter andra hundar. Det är de hundarna som främst riskerar vargangrepp."
Mina frågor till dig är:
1 Hur kan du veta att det främst är som du skriver den 20/3, här ovan att det FRÄMST är hundar som följer i spåret på andrar hundar som riskerar vargangrepp? Förklara vilka fakta du baserar detta på. Du som säger dig vilja bidra med saklig information.
Du skriver den 20/3 (se ovan) att jägare får ändra sitt beteende att jaga med hundar som jagar lång från föraren. Det föranleder mig att fråga dig IGEN,
2 Vilken form av jakt är det du menar att jägarna i dessa områden ska ändra till, där hunden finns så nära föraren att man kan ingripa vid en vargattack?
Du har kastat mycket skit, men nu vore det trevligt om du kunde vara lite konstruktiv och ge raka svar på två fjuttiga frågor utan att ta några löjliga hänvisningar bakåt. Tror du att du klarar detta?
Christer