Egentligen förstår jag inte detta gnället. Det finns gott om andra vandringsleder att välja på som har bemannade eller obemannade hytter.
Triangelvandringen är en så kallat lyxvandring, jag har bekanta (ett par i min ålder) som för första gången ska ge sig ut i fjällen och vandra och valt triangeln. De tycker det är toppen att det finns restaurang i varje fjällstation.
Själv föredra jag något annat ...
Mvh Veni
Du förstår inte ”gnället”...
Bemannade eller obemannade hytter?
Triangelvandringen är en sk. lyxvandring?
För det första är kritiken befogad och inget gnäll.
För det andra så är det inte frågan om bemannade eller obemannade ”hytter”.
För det tredje finns det ingen slags norm som säger att den sk. triangeln är nödvändigtvis någon lyxvandring även om jag förstår vad du menar.
Det är roligt att dina vänner antagligen kommer att uppskatta god mat och dryck på samtliga tre ställen.
Mindre roligt är att andra känner sig mer exkluderad av denna väg STF valt att gå.
Jag och andra gnäller inte. Vi är förbannad och ledsna över att den genuina inkluderande friluftskultur som gjort att även de tunna plånböckernas människor nu medvetet bortprioriteras av en organisation likt många andra i Sverige som fjärmar sig från sitt ursprung och vill attrahera de som betalar för att äta gott, dricka gott, må gott.
Att ha en exklusiv möjlighet är jag som många andra inte emot. Vi är emot att man medvetet skiter i den andra gruppen. De som är och traditionellt varit basen i STF. Det är det frågan handlar om. Inget fb gnäll.
Den här frågan är en vattendelare och ett bra exempel på vart vi vill sträva och göra med svenskt organiserat friluftsliv.
Jag vet vad jag väljer. Gärna en god middag och en pilsner om ekonomin tillåter på dessa utvalda få ställen men inte som ett pärlband av restauranger i fjällvärlden. Och Absolut inte på bekostnad av den enkla samvaron i anläggningarna med kök och sovutrymmen.
Vi väljer olika!