stål stål mera stål

Jag ska försöka mig på att göra ett nytt blad. Jag funderar på att använda rwl-34 till bladet eller har ni något annat förslag eller nån av er kanske sitter på nån vettig stålbit. Här kommer ritningen iaf. (av nån konstig anledning så syns den inte här men klicka på den så kommer den upp)

Cannonball

Gäst
Så du tycker den var så tråkigt så att jag ska köpa en mora istället

Nej för böveln!! Du gjorde ju två andra för ett tag sen, med utomordentligt bra resultat! Du har ju t.o.m satt så mycket griller i huvudet på mig så att jag skaffade en bit 12c27....:)

Puh det var tur att den klarade godkänt på designfronten :). Jag tycker det är skitsvårt att få till en form som är både snygg och praktisk. Sen inser man ganska ofta att dom liknar nån annan kniv. Mina brukar likna bark river knivar av någon anledning även fast jag sitter och ritar utan att titta på några andra modeller.

Du har precis ritat upp en Bark River "Bravo 1" variant ;).

~Paul~

visst är det fantastiskt :). Jag vet inte varför det alltid blir så. Det började med att jag tog formen från ett frost handtag och ändrade på den lite grann å nog fasen blev det en bravo. Här är den första ritningen med handtaget

Ja det där är ett elände. Man blir påverkad av knivar man gillar och ser. Det är fn i mej oundvikligt. Ett tag blev det bara strider influerat när jag ritade nåt.
Den ser riktigt bra ut.
Seved

ha ha nu fick jag en fix ide att försöka få fram en annan form på knivbladet =). jag ska skissa lite så får vi se vad jag kommer fram till men jag tror i slutändan att det blir den formen men vi får se

ha ha nu fick jag en fix ide att försöka få fram en annan form på knivbladet =). jag ska skissa lite så får vi se vad jag kommer fram till men jag tror i slutändan att det blir den formen men vi får se
Skynda dig att presentera den här nya idén! Nyfiken ;).

Personligen har jag snöat in på trailing points på senare tid. Dessvärre är alla knivar med denna bladprofil alltid utrustade med en skålslipning eller i bästa fall sabelslipning. Jag skulle vilja se en med full flatslipning.

~Paul~

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg