När jag vill veta en höjd på en viss position som jag befinner mig på så brukar jag alltid använda mig av "GPS-höjd", annars så krävs det väl ett ständigt "kallibrerande" av höjdmätaren för att det ska stämma. Så fort som lufttrycket förändras (och det gör det ju ofta.. och ibland snabbt) det minsta så stämmer ju inte höjdmätningen längre, som bygger på lufttrycket.
Mvh!
Då är det som nästan som jag trodde, men jag kanske också får ta med mig min 60C för att kolla att bägge visar lika, förutsett att jag "får" en fönsterplats.
Den här gången ska jag inte åka med SAS, men de första gångerna jag åkte med SAS efter det att dom börjat tillåta att man har GPSen på när dom har släck lampan med bältet hade jag med mig sidan ur det ex av ”Scanorama” där det står att det är tillåtet att ha GPSen på. Men ingen har av personalen har frågat/klagat.
OT:
En gång var det en manlig flygvärdinna (heter det så?) som frågade om jag hade en 60C eller en 60CS och vilken/vilka kartor jag hade. Han hade en 60CS (förmodligen privat och inte i tjänsten)
Edit ändrat lite då Apersson850 gjorde förtydliganden medan jag skrev
Per
Senast ändrad: