Har redan en cykeldator. Kadens bryr jag mig inte om, kommer antagligen att bry mig mer om det om jag skulle börja konditionscykla!
Något som är intressant är ju att Edgen har höjdmätare, men för dryga tusen kr extra är den inte värd, vad säger ni?
Kommer köra från Los Angeles ut i "öknen" och ut mot Arizona, Utah, Colorado, följer transamerican en ganska lång sträcka och förbinder mig till slut med Chicago. Beroende på hur långt jag hinner så tar jag antingen tåg eller cykel resterande till New York. Är absolut inte ett måste att cykla hela sträckan men det är en preliminär rutt som jag planerat och är nöjd med! Ödemark blir ett vanligt inslag och jag hoppas därför att GPSen är så pass korrekt så den inte tappar kontakten där ute! Kommer självklart att använda mig av en mer omfattande översiktskarta där jag endå kan pricka in de flesta vägarna och planera under kvällstid, skulle bli ganska svårt att lägga upp en dagsrutt utan en överskådlig överblick över sträckan!
Näär det kommer till strömförsörjning så har jag det under kontroll! Har fixat USB-Cell batterier (AA) som kommer att laddas i datorn, datorn i sin tur laddas från en Solcellspanel som jag har med mig, har även en jätteliten solcellspanel för annan småelektronik som kamera och mobiltelefon!
Kravet är att batteriet ska hålla i minst 10 timmar (under en hel dag) iaf och vara av AA eller AAA!
Schyst med alla bra svar! Verkar trots allt som att Garmin är förstvalet för de flesta och mesta, specielt när det rör sig om äventyr och friluftsaktiviteter!
En renodlad bilnavigator med 3D-vy hade sannerligen varit coolt för en teknik intresserad som mig men jag tror att Edgen (om 3000kr eller under går att hitta den) eller Vista HCX är bra GPSer!
Hur är det med kartorna ni pratar om, vad skiljer mellan en citykarta och den "vanliga" Basemap som var inkluderad för 299Dollar över Nordamerika!
Finns det nåt sätt för att få ner kartpriserna, verkar vara hutlöst dyrt i Sverige! Är jag tvungen att köpa de i USA kanske? Kan beställa till släkt som bor där!
Någon som har invändningar eller synpunkter på GPSen så har jag öronen på helspänn