Hej gott folk,
Har tittat lite på TerraLite, och den har ju även så man kan öppna fotboxen helt. Jag kan inte sova på rygg och vill kunna röra benen och flytta omkring, så jag tycker denna verkar intressant för mig. Har idag en 3-säsongers från Fjällräven, inte dun, som väger runt 1330 gram och en komfort temp på -4. Kan trimma vikten med drygt 400 gram och samtidigt få en rymligare säck. Enda nackdelen jag kan hitta är att den inte har ngn värmekrage.
Är det någon här som har ngn erfarenhet från denna säck?
Med vänlig hälsning,
Tanglan
Har denna säck men inte använt den utomhus än. Har dock testat den några nätter inomhus. Jag är i samma sits som du att jag inte kan sova på rygg. Jag vänder mig från sida till sida och sover även på mage ibland.
Med denna säck kan jag vrida mig fram och tillbaka utan att säcken följer med. Den ligger helt still mot liggunderlaget. Jag kan även dra upp knäna helt till fosterställning när säcken är stängd längs sidan. Gillar även öppnningen nedtill där jag kan vädra fötterna när det blir varmt.
Plus för att dragkedjan inte fastnar i tyget när man öppnar och stänger längs sidan.
Fler testresultat kommer när jag använt den ute då det är kallare.