Sova utan att frysa.

Det allra enklaste måste väl ändå vara att ha en sovsäck med lite marginal ?
Jag sover iaf skönare i bara en tröja och kallingar än om jag skulle börja ta på mig både 2 & 3 lager.

Det allra enklaste måste väl ändå vara att ha en sovsäck med lite marginal ?
Jag sover iaf skönare i bara en tröja och kallingar än om jag skulle börja ta på mig både 2 & 3 lager.

Absolut, men om man som jag helt enkelt inte har råd att köpa en lätt (det är ju trots allt lättpackningsforumet där sovsäckar är fina och dyra) sovsäck men ändå vill njuta av höstfjäll kanske det är det lättaste lösningen?

Den lättaste lösningen för mig, that is. Men, har som sagt var inte testat det här, så jag kanske får återkomma efteråt.

Intressant länk!
Någon som testat VBL för att klara av tresäsongstempraturer med en sommarsäck?

Vilka finns att köpa i Sverige förutom WMs?
Jag har TNFs VBL och jag är ganska säker på att jag köpte den i Sverige. Det var dock några år sedan så jag vet inte var den kan finnas nuförtiden.
Jag har bara testat den med vintersäck i extrem kyla.

hur bra klarar man sig med summerlite Western Mountaineering i svenska fjällen sommartid? Någon som har den och kan berätta vad som varit kallast i samband med användandet? Hur använder man den optimalast i de olika temperaturerna (som täcke, säck? etc)

/T

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg