Solglasögon.

HAHAHA, fan vilken lirare! Sån't här gillar jag, inte nog med att du faktiskt har rätt på många punkter (kulturkollen är det uppenbarligen inget fel på, gillade ffa analysen av Oakleys!) men du har dessutom vett att skriva så inte ens ett barn kan missa ironin. Först sakligt, sen raljant, sen hårresande ärligt introvert.

Äsch då, sånt kan du ju inte skriva, då kommer det bara bli mer cyniska och ironiska inlägg.

Gro pang på

Är det inte vedervärdigt fult med ûberstora pilotglasögon med olika toning upptill och nedtill?

Som en korsning av melodifestivalen och Buttericks.

Är inte Sofis mode på Aftonbladet ruskigt vulgo?

Thure

Det kan jag iofs hålla med om, fast mest troligt är det bara vi som är gamla :)
Jag tror inte det. Pilotglasögon, och särskilt spegelglas i storlek Fluga är inte och kommer aldrig att vara snyggt. Det var inte snyggt för tre år sen, när det senast var inne. Och det är i det ljuset som jag inte kan fatta hur hon hissar dem nu, det är ungefär som att komma på att trekvartsbrallor och svank-tribals är jättehett, som det var för fem år sen. Modetrender brukar behöva svalna för att bli heta igen. Det har inte pilotglasen gjort ännu.

Jag har alltid haft olika varianter av pilotglasögon. Tom med spegelglas. Pilotglasögon är en tidlös, snygg men svårburen klassiker. Sen kan moderedaktörer säga vad de vill...
OK OK, jag kanske gick lite hårt fram. Du skriver svårburen, och däri ligger nog knuten. Det krävs en del attityd för att bära upp vissa plagg/stilar. Den attityden tycker jag inte bubbelgum-brudarna (ja, och killarna) på AB har. De kan väl hitta tillbaka till fjolårets plåga; de breda vita bågarna.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg