Solglasögon.

Glasögonen som glömde bort att det är 2008 nu!
Stil innebär inte att man fastnat i 80-talet.

//Peter

Stackars stackars peter. För det första skrev jag sköldpaddsskal. Inte svart. Och för det andra, clubmasters introducerades på 50-talet och räknas till klassiker. Klassiker blir aldrig omoderna och passar alltid. Som trench coat och skepparkavaj. Du har förmodligen missat det, men en av de bästsäljande modellerna just i år bland solglasögon är Ray-Ban wayfarer, som är jämngammal med clubmasters. (för oss som haft wayfarers i ett par år nu, så är det inget kul när alla andra har dem, clubmasters är dessutom mer snäppet snyggare).

Om vi istället kollar på vad oakleys glasögon ger för vibbar, så blir det plastiga trefjärdedelsbyxor, ärmlösa t-shirts med tribaltryck och plastsandaler. Förmodligen åker bäraren inlines också. Den fulaste sporten av dem alla. De må vara praktiska (glasögon, inte inlines, de är bara fula och skräniga), men det är ingen ursäkt, vad man än gör ska man göra det med stil. Det fulaste årtiondet någonsin, 90-talet, producerade inga klassiker. Kan vi inte bara lämna den estetiken nu?

Och fraewu, nej jag måste inte bära några, men jag måste se andra ha dem. Fula saker provocerar mig. Måste ha skygglappar när jag åker förbi ett lidl.

Och nej jag bryr mig inte vad ni svarar. Ni har fel, jag har rätt, det vet jag redan.

Stackars stackars peter. För det första skrev jag sköldpaddsskal. Inte svart. Och för det andra, clubmasters introducerades på 50-talet och räknas till klassiker. Klassiker blir aldrig omoderna och passar alltid. Som trench coat och skepparkavaj. Du har förmodligen missat det, men en av de bästsäljande modellerna just i år bland solglasögon är Ray-Ban wayfarer, som är jämngammal med clubmasters. (för oss som haft wayfarers i ett par år nu, så är det inget kul när alla andra har dem, clubmasters är dessutom mer snäppet snyggare).

Om vi istället kollar på vad oakleys glasögon ger för vibbar, så blir det plastiga trefjärdedelsbyxor, ärmlösa t-shirts med tribaltryck och plastsandaler. Förmodligen åker bäraren inlines också. Den fulaste sporten av dem alla. De må vara praktiska (glasögon, inte inlines, de är bara fula och skräniga), men det är ingen ursäkt, vad man än gör ska man göra det med stil. Det fulaste årtiondet någonsin, 90-talet, producerade inga klassiker. Kan vi inte bara lämna den estetiken nu?

Och fraewu, nej jag måste inte bära några, men jag måste se andra ha dem. Fula saker provocerar mig. Måste ha skygglappar när jag åker förbi ett lidl.

Och nej jag bryr mig inte vad ni svarar. Ni har fel, jag har rätt, det vet jag redan.

Verkar ju vara en fruktsam diskussion om du inte är oerhört ironisk. Allt verkar ju liksom vara rätt att säga på en utomhus-forum.

Ja, vikten är ju verkligen intressant för den otroligt betungande detaljen solglasögon. Måste ju se till att inte snoken blir snedbelastad.

Underbart! Helt plötsligt blev Måndagen riktigt rolig!! Du är HELT fantastisk! :)

Peter P. (som använder fotokromatiska glasögon)

Stackars stackars peter...
Uppenbarligen klara du inte av att bli provocerad en aning men det är ju ditt bekymmer och det rör mig inte i ryggen.

Och för det andra, clubmasters introducerades på 50-talet och räknas till klassiker. Klassiker blir aldrig omoderna och passar alltid. Som trench coat och skepparkavaj.
Det jag kan acceptera är att klassiker återkommer i modet oftare.
Men att det aldrig skulle bli omodernt... :)

Du har förmodligen missat det, men en av de bästsäljande modellerna just i år bland solglasögon är Ray-Ban wayfarer, som är jämngammal med clubmasters. (för oss som haft wayfarers i ett par år nu, så är det inget kul när alla andra har dem, clubmasters är dessutom mer snäppet snyggare).
Ja det får du gärna tycka om du vill. Anser själv att dom är gubbiga (precis som trenchcoat och skepparkavaj). Wayfarer är coola och ungdomliga!

Oj då! Då måste du ha stora skygglappar för att missa allt det du verkar tycka är fult!

Och nej! Vi bryr oss nog inte vad du tycker heller!

//Peter

Friluftssolglasögon

sportbågar som håller fast dem är primo. Dvs runt bakom öronen.... Senilsnodd för fasthållningen.
Eftersom jag bär glasögon får mina vara slipade. Har två par plus några reserver. Ett par i plast, glaciärmodell med bländen, nässkydd och luftning, dubbelsvärtade samt förspeglade. Fungerar bra på snö och hav.
Ett par mörka som fungerar fint i trafiken, om det inte är för många tunnlar, samt vid skog och öppen mark.
Mode är till för dem som inte hunnit lära sig värdesätta funktion!
Struntar i hur stora skyglappar gro behöver!
//J

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg