Stackars stackars peter. För det första skrev jag sköldpaddsskal. Inte svart. Och för det andra, clubmasters introducerades på 50-talet och räknas till klassiker. Klassiker blir aldrig omoderna och passar alltid. Som trench coat och skepparkavaj. Du har förmodligen missat det, men en av de bästsäljande modellerna just i år bland solglasögon är Ray-Ban wayfarer, som är jämngammal med clubmasters. (för oss som haft wayfarers i ett par år nu, så är det inget kul när alla andra har dem, clubmasters är dessutom mer snäppet snyggare).
Om vi istället kollar på vad oakleys glasögon ger för vibbar, så blir det plastiga trefjärdedelsbyxor, ärmlösa t-shirts med tribaltryck och plastsandaler. Förmodligen åker bäraren inlines också. Den fulaste sporten av dem alla. De må vara praktiska (glasögon, inte inlines, de är bara fula och skräniga), men det är ingen ursäkt, vad man än gör ska man göra det med stil. Det fulaste årtiondet någonsin, 90-talet, producerade inga klassiker. Kan vi inte bara lämna den estetiken nu?
Och fraewu, nej jag måste inte bära några, men jag måste se andra ha dem. Fula saker provocerar mig. Måste ha skygglappar när jag åker förbi ett lidl.
Och nej jag bryr mig inte vad ni svarar. Ni har fel, jag har rätt, det vet jag redan.