Slår ett slag för vanlig munkjacka, sån där man får gratis via företag eller som reklam. Den skyddar mot vind, släpper igenom luft, lagom vindtät i princip alla normala vindar, blir inte blöt av lätt regn och är skön, och oftast gratis och oftast väldigt hållbar. Och man slipper se ut som nån som shoppat sig till att bli "vildmarksguru", om man nu som jag inte gillar att ha den stämpeln på sig.
Köpte faktiskt en sån dära tjockare lite finare ull-mellanlags tröja (woolpower tror jag märket är) men den är inte så bra, den är för känslig, en tröja håller ungefär 2 veckor i fält för mig när jag har tung packning, vet inte hur det går till, men det blev hål i den lite varstans på 2 dagar. Annars väldigt skön, men ogillar skarpt saker som går sönder av normal användning. Har senare förstått att det är normalt att såna där sköna dyra ulltröjor har crapig kvalitet, det verkar vara mer regel än undantag att de mer eller mindre upplöses till damm av sig själva. Synd, för sköna är de, de första dagarna.