Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Råd & Rön publicerade nyligen en test av ullunderställströjor
Bäst i test är Icebreaker 200 Oasis Long Sleeve Crewe.
Panelens favorittröja Ulvang Rav 100 % saknar tyvärr slitstyrka och hamnar i botten av tabellen tillsammans med McKinley Riku II.
Jag är prenumerant så då kan man se hela testen, men jag tror att man får ett litet utsnitt utan abonnemang. https://www.radron.se/tester/klader-vaskor-motion--fritid/ullunderstall/
Jag har kört med ullunderställ under många och långa år då jag frilufsar (långfärdsskridsko, paddling, och vandring) samt vid träning. Beroende på väder blir det 1-4 lager.
Mitt favoritfabrikat sammantaget är Woolpower och inte minst för att tillverkningen ligger i Sverige.
Deras modell Crewneck LITE kommer också bra till i testet.
Kan säkert ha varierat över tid men den är i princip identisk med den civila. Ett kul citat från SoldF "Tröjan är tillverkad i ullfrotté vilket gör den mycket lätt, men ändå väldigt varm"
Ganska magstarkt att kalla den mycket lätt, det är det överlägset tyngsta förstärkningsplagg jag har iaf
Kan säkert ha varierat över tid men den är i princip identisk med den civila. Ett kul citat från SoldF "Tröjan är tillverkad i ullfrotté vilket gör den mycket lätt, men ändå väldigt varm"
Ganska magstarkt att kalla den mycket lätt, det är det överlägset tyngsta förstärkningsplagg jag har iaf
Ha, nu var jag ju tvungen att kolla på min gamla, och det är samma här. Alltså ingen skillnad mot den moderna "civila". Har ju alltid tyckt att den kändes väldigt "ullig", så blev lite förvånad över de 60 procenten.
Varm och skön ulltröja med halvpolo och en kort dragkedja i halsen. Tillverkad av 100% shetlandsull - en naturlig och hållbar fiber som är känd för sin höga kvalitet och värmande egenskaper. OEKO-TEX® Standard 100-certifierad
Min tanke är att de absolut inte är vindtäta. Så de gör nog mycket mer nytta under skaljackan.
Jag har 400g och redan den tjockleken är ordentligt varm.