Söker en bra dagstursryggsäck med lite speciella krav

Vad tror ni om den här ryggsäcken?

http://www.deuter.com/en_DE/backpack-details.php?category=45&artnr=33412

Den har öppningsbar framsida och smarta öppningar för övrig packning. Kan tänka mig att man kan ha stativet där det är menat att ha liggunderlaget och så.

Men vad tror ni om det bärsystemet? Är det bra?

Och hur är vikten? 2300 g, är det mycket för en ryggsäck i den här storleken tycker ni? Jag är helt oerfaren när det gäller de tekniska bitarna på ryggsäckar..

Hej!

Lite för dyr för min smak + att jag inte gillar sidomatningen och jag undrar om man får plats med d700+2xkonverter+80-200 på sidan. Ser ganska tight ut med bara 70-200at monterat. Men tack för tipset!

Jag är nog mer inne på o köpa en vanlig ryggsäck + insats så att man kan använda den till annat när man inte har kameran med sig :)

Vad tror ni om den här ryggsäcken?

http://www.deuter.com/en_DE/backpack-details.php?category=45&artnr=33412

Den har öppningsbar framsida och smarta öppningar för övrig packning. Kan tänka mig att man kan ha stativet där det är menat att ha liggunderlaget och så.

Men vad tror ni om det bärsystemet? Är det bra?

..

Den är inte direkt lättvikt men verkar ha mycket av det du är ute efter. Om den är bekväm att bära för dig vet jag inte.

Sidoblixtlås finns på en del lätta säckar t ex Bergans Helium som jag trivs bra med. Men den är på 55 liter och 1100 gram.

Thure

Har du tittat på fjällrävens abisco? Den minsta är i och för sig på 55l, men den har både frontöppning, är förberedd för vätskesystem och är riktigt skön att bära. Jag har en likadan själv men på 75l.

Har du inte redan bestämt dig tycker jag den är värd att kolla upp! :)

Dakine

Jag kör insats från Fstop i en Dakine Guide. Bar ca 14kg utrustning i denna i Idre i somras. Fungerade kanon...

/Peter

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg