Tror du hade märkt det. Fötterna kändes såpade. Och det var kallt, i vintras.
Hm, jag har köpt dom ganska nyligen och bara använt ett par vid ett tillfälle, och det var i somras. Då var det allt annat än kallt
Kanske misstar jag mig, men de hade väldigt få sorter att välja på, så jag tror inte det. De ser ut som på bilden och så står det Line One längs med foten (stort men otydligt i grå färg).
Det är samma. Var tvunget att sätta på mig ett par nu, för att känna efter, men jag känner inget obegag av dom, snarare tvärtom, de känns behagliga. Fast det är ju klart, nu sitter jag framför datorn och knappar och är inte ute och promenerar.
Du får väl ha dem på dig en dag och känna efter.
En utmärkt idé !
Ullmax hade supersköna i ullfrotté förut. Tror de har ersatts av dessa.
https://shop.ullmax.com/se/webshop/herr/strumpor/wool-sock-extra
Men de spänner över fler storlekar och jag ligger precis på gränsen mellan två spann, så har inte tordats testa.
Man vill ju inte ha strumpor som korvar sig eller är för trånga.
Nä, det är så sant. Tycker dessa jag nu har på mig, känns bra, men jag får ha på mig dom en dag med de tänkta skodonen så jag får känna efter ordentligt, antar jag. Nu har jag redan köpt dom, så det blir till att använda dom oavsett.
En följdfråga; Trots att jag köpt ett par skor som sitter bra,som inte klämmer eller glappar, så får jag missfärgade tånaglar (blå), samt att det ansamlat sig vätska under ett par. Jag ansar naglarna och försöker få dom att vara i så gott skick jag själv kan klara av, men ändå blir dom missfärgade och jag begriper inte varför.
Jag läste på nätet att uppkomsten av blå naglar kan ha sin orsak i att skorna är för hårt snörade, så att blodet inte kan cirkulera, så vid senaste tillfället jag var ute och promenerade, släppte jag på snörningen lite grand, men det uppstod ändå "problem" med naglarna.
Det gör inte ont, men jag kan inte låta bli att fundera på vad som är anledningen till uppkomsten och dessutom är jag livrädd för att jag skall få problem med fötterna i Nepalesiska Himalaya, det vore en mardröm !
Någon som har en tänkbar förklaring ?