Håkan,
Jag har via Internet, från utlandet, under några år följt din (och andras)jakt på SSSK och deras högt åtråvärda israpporter. Jag måste säga att jag inte förstår er argumentation. Är det allemansrätten, den sociala välfärdsstaten eller vad? som har format er att se saker som dessa israpporter som en "fri nyttighet". Inte ens en vettig sjöväderprognos kan man i dagsläget få gratis (det skall till betaltelefonnr. eller i alla fall radiolicens för att avlyssna detta) trots att SMHI ägs av oss alla. Man skulle då kunna hävda att SSSk kan göra sin telefonsvarare till betalnummer också. Men vet du vad, det är inte din sak att kräva! Du är inte medlem och har därför ingen rätt att bestämma detta. Oavsett om argumentet med "farlig spridning" är korrekt eller inte. Om du inte bara är sur på Thure B av någon för oss andra ospecificerad anledning eller allmänt är ute efter bråk, borde du istället fundera över det stora i att överhuvud taget ha naturen som en "fri nyttighet". Att SSSK håller sin, av medlemmar sponsrade, israpportering för sina medlemar har jag full respekt för. Om så bara av rättvisegrunder. Antingen är man på insidan och kan påverka eller så är man utanför...sorry!
/Erik Berneflott