Några saker att enas om?
1) Point65 är inte en dålig kajak för det stora flertalet upplevelsepaddlare. En rimligt bra skuta tror jag (XP'n och de andra). Kvalitetssnacket är just, åtminstone nu för tiden, rätt mycket snack.
2) Point65 gör definitivt inte havsracers eller motionsorienterade kajaker. Inte alls. Har aldrig gjort. Kommer nog inte göra heller.
3) Point65 har många likvärdiga konkurrenter i segmentet, både bättre och sämre. Tur är det. Kul är det. För vi är olika.
4) Den kajaken jag har är bäst. Jag har väldigt mycket erfarenhet och kan bedömma vad som är bäst för andra. I alla deras olika situationer. Nä, just det. Bullshit! Vi är olika, på många sätt.
Så.
Dags för slutsats?
Kan vi kanske sluta tjata om Point65 som referenskajak på både "den dåliga sidan", och "den fantastiska sidan"?
Om vi inte kan det så kan vi väl ta och läsa punkt 4 igen. Åtmistone de tre första meningarna. Sedan kan vi fortsätta som vanligt.
Sorry, lessen för spydigheten.
Men visst blir det så jäkla tråkigt om alla skall gå i den här gamla P65-fällan hela tiden. För vi har väl kommit förbi detta träsket egentligen. Vi tappar ju liksom bort den intressanta frågeställningen annars.
Frid på er Pointälskare, Pointhatare, raktframpaddlare, havsracerfantomer, fikapaddlare, rockhoppare och alla blandade messerschmittrar!
Genuint ödmjuka hälsningar ;-)
Patric