Re: Sisson
Siven; sa:
allt snack om att man inte kan finlira med en winge är just snack man får bara bete sig lite annorlunda men nog går det
--- Fortsättning på trådkapningen...
Jag är också intresserad av snabb framdrivning. Och som du säger, de flesta (åtmistone de flesta roder-paddlare) kan nog må bra av att sköta just framdrivningen med vinge. Utan att vara det minsta syrlig så skulle jag faktiskt vilja lära mig, och imponeras av, wingpaddlare i just de aktiviteter som jag nämnde ovan. Aktiviteter som en del (kanske framförallt skedda-) paddlare på västkusten (?) är intresserad av.
Ett lysande tillfälle att prova på rockhopping och surfing är att komma till Stockenträffen på Orust, nästa år, om nästan exakt ett år. På skären i trakterna av Hermanö och Vallerö kan både utrustning och paddlare få bekänna färg. Inte alls med avseende på fart, utan enkom med avseende på det finliret som gör att man sitter kvar i kajaken, och inte simmar bredvid.
Jag hör inte till arrangörerna, med läs gärna mer på
http://www.orust-kajak.se/. Foton kommer tydlingen snart, kanske några från den mer radikala miljön. Otroligt mäktigt, kan jag hälsa.
--- Slut på trådkapningen för min del.
Men jag vill gärna veta MYCKET mer om rimligt sjödugliga rimligt billiga havsracers (för motion, inte för tävling). Ni som har koll på modeller etc; leverera gärna fler tankar om olika modeller. En fundering som kanske ligger mer i trådskaparens intresse än dessa utvikningar. (Lessen för intrånget.)
Vänligen,
Patric