Köpa nytt med helt ny funktion nu känns läskigt, så det får bli någon annan gång. Jag hade kanske tänkt byta trangiat på sikt (det är mina föräldrars gamla från 60-talet, så det är litet rostigt och buckligt), men då vill jag ha något genomtänkt och bra och inte i första hand billigt. Trangiat väger enligt min våg totalt (underrede, brännare, vindskydd, en kastrull, "tamoj", rem och påse) 910 gram, så ett kilo tror jag inte att jag vinner, om det inte är för bränslet, jag har sprit nu.
Bra med litet diskussion angående pajform vs pannkakor, så jag får fundera på om det är värt att skippa pannkakorna, det finns ju trots allt annan mat att äta. Pajformen var tänkt för att använda som lock och för att hålla ihop allt. Lock funkar det onekligen som, så länge det inte blåser så mycket att det blåser bort, men det verkar råda delade meningar om det håller ihop grejerna tillräckligt bra. Det är nu ingen jättekatastrof om det inte gör det, så det är ändå något att tänka på.
Angående kaffet, så vet jag att det funkar att koka i kastrull, men det är faktiskt själva kaffepannan jag saknar mest. Särskilt om den är sotig och står på en öppen eld. Men den var svårdiskad också, så jag kalkylerade att det inte riktigt är värt det.