Det känns som att thomasulrich har lagt ribban högt med sitt kökssystem och det är sannolikt ett bra system för längre expeditioner, eller som någon nämnde, om man har behov att få fram mycket vatten till exempelvis hundar. Jag har för övrigt mailat för prisuppgift även om jag i förväg misstänker starkt att det är lite overkill för mina behov utifrån nuläget. Men jag tänker att det ändå kan vara bra att lägga in i tråden så att den kan gagna fler.
Så, efter att glatt ha etablerat att det finns bättre system än de jag primärt kollar på är jag ändå nyfiken att höra era tankar och erfarenheter av Primus Primetech och MSR Reactor Pot 2,5 som någon form av bra lösnning men inte fullt så extrem. Någon som har input om dem? Kan MSR-kastrullen över huvud taget användas på en primusbrännare eller är det ett bättre val att helt enkelt skaffa Primetech 3L? Tidigare råd har varit större än 2,5L och den länkade pdf:en förespråkar både en större diameter framför en mindre samt gärna en kastrull med värmeflänsar. Sammantaget utesluter dessa råd Primetech 1,8L för det här syftet eftersom den inte är stor nog. Några andra aspekter att ta med i detta?