Men jag vill belysa att när man börjar kräva förbud utav vissa branscher rör man sig farligt nära utkanten av demokratin...
Människohandel, viss narkotikaproduktion, prostitution, vapen....
Fri marknad betyder inte demokrati.
Men jag vill belysa att när man börjar kräva förbud utav vissa branscher rör man sig farligt nära utkanten av demokratin...
Men resonerar man så så har man redan gett upp. Om Sverige förjuder imorn så gör Norge det i övermorgon och sen Finland och vips hela EU. Sen kommer USA.
Sverige har varit föregångare i många frågor som sedan blivit norm. Tycker vi kan bli det här också.
Narkotikaframställning och/eller försäljning hör även det inte hemma här, lika lite som prostitution.
Demokrati
Jaha, då ska väl jag tycka nåt då, aktioner som den här måste utföras. Minken råkade det bli denna gång.
Av flera anledningar.
Öka medvetenheten hos allmänheten.
Starta debatten.
Sätta fart på debatten.
Väcka upp de som skulle gjort något under alla år.
Få dessa företagare att fundera på andra okontroversiella näringar.
Att fokus ständigt hålls på djurens bästa, ständiga djurplågerialarm i media förbättrar läget för djuren i långa loppet.
Få omedvetna unga att ta ställning för djuren, och tänka/handla rätt i framtiden, många unga vet inte hur djuren har det förrän de får reda på det...oftast berättar omgivningen HUR de ska ha det.
Äsch, det här inlägget blir som att idiotförklara mina medmänniskor, ni kan säkert fortsätta på denna lista själva hur länge som helst.
Att gå "Tjänstevägen" med denna stinkande hantering har alldeles för dålig effekt ensammet, här gäller det att göra något åt ett problem, så att något händer, då kan man inte stå och skaka med en kölapp i handen nere på Kommun eller djurskydds-styrelsen eller vad faan det heter, nedtyngd av en massa skrivelser o säckar med protestlappar som ingen orkar läsa.
Det finns många också som likt oxar som går ner på knä och kämpar sig framåt bland politikerna med dessa viktiga frågor, de gör ett bra jobb, men nån måste va ute i buschen ochså, göra jobbet där, heder åt dem, de riskerar böter o fängelse medans vi tittar på.
Och, givetvis så kan man inte gå tillväga såhär med allt man inte gillar, men det får sunda förnuftet avgöra, för det har vi väl kvar ?, eller ska vi fråga en politiker först....?
Själv måste jag städa....
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Rätt agerande av bilisten att avliva ett trafikskadat Lodjur. | Vilda djur | 11 |