Skyltar som informerar om jakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du tycks läsa mina inlägg som f-n läser bibeln. Det vad faktiskt du som drog upp mjölkrisen i denna tråd. Det är f.ö.först i detta inlägg som jag kommenterar mjölkkrisen här på Utsidan..

Ok, så det var inte du som påstod att den småskaliga verksamheten är hotad p.g.a. någon vurmar för vargen? Jag upplyste dig bara om det verkliga problemet.

Jaha, så när ska du fixa din trasiga kompass då, så att jag slipper få en skopa ovett från dig i var och vartannat av dina inlägg?/Niklas
 
Ok, så det var inte du som påstod att den småskaliga verksamheten är hotad p.g.a. någon vurmar för vargen? Jag upplyste dig bara om det verkliga problemet.

För den som blir drabbad av uppretade vargattacker, är det nog vargen som är det stora problemet... Här kan jag faktiskt rekommendera filmen Varg http://dreamfilmhd.org/movies/details/3786-varg/

En intressant detalj är ju att vargen tar ju mycket får och lamm, som annars kunde bli mat åt många nysvenskar. Många nysvenskar vill ju inte äta fläskkött p.g.a. någon gammal profet och en del andra nysvenskar vill ju inte äta nötkött...

Och bara för att förtydliga. I skogsbruket löses vargproblemen medelst röjsåg eller liten motorsåg. Midjeröjaren är ofta användbar här.
/Niklas
 
För den som blir drabbad av uppretade vargattacker, är det nog vargen som är det stora problemet... Här kan jag faktiskt rekommendera filmen Varg http://dreamfilmhd.org/movies/details/3786-varg/

En intressant detalj är ju att vargen tar ju mycket får och lamm, som annars kunde bli mat åt många nysvenskar. Många nysvenskar vill ju inte äta fläskkött p.g.a. någon gammal profet och en del andra nysvenskar vill ju inte äta nötkött...

Och bara för att förtydliga. I skogsbruket löses vargproblemen medelst röjsåg eller liten motorsåg. Midjeröjaren är ofta användbar här.
/Niklas

Va? Hänvisade du till ännu en spelfilm? :D
 
Dumt att skriva massa trams om varg för att sedan säga att vi ej ska diskutera det. Men återigen bevisas sålunda tesen...


Det var ju en intressant kommentar av den som de facto drev in tråden på vargfrågan varefter det inte tog särskilt lång tid för Niking att haka på enligt gammalt känt mönster... Att tro att ni ska få härja fritt utan att bli emotsagda kan ni ju glömma. Man ska inte kasta sten i glashus...

Punkt 3 torde ju också vara tillämpbar, om man ser det i en större skala. Utan en ordentlig livsmedelsproduktion blir Sverige mycket sårbart vid en kris.

Nu valde ju domstolen att inte se det i en större skala och det får du rätta dig efter.

Oavsett om domstolen ser det som terrorbrott eller ej, så ser många det som ett terrorbrott, däribland undertecknad.

Och? Anser du dig ha rätt att pröva och döma?

Det var inte signaturenr Anglarn, som kom med det inlägget, utan signaturen Nermander.

Det här är nog den enda gången jag kommer att ge dig rätt i en fråga - men då handlar den ju inte om vare sig vargar eller allemansrätt...

Här räknar du galet, efter som arbetskostnader m.m. saknas.

Så du menar alltså att det inte tillkommer några arbetskostnader för att bygga ett traditionellt fårstängsel???



[...]i denna tråd har du ju tidigare själv diskuterat skogsbranden i Sala t.ex.

Det må vara att jag brustit i min stringens, men varför nämnde du det inte då istället för att bara argumentera emot? Lite eftertanke innan du skriver skulle vara klädsamt...


Även i en annan tråd (stängd p.g.a. åtskilliga grova personangrepp från din sida) diskuterade du livligt ett of topic ämne, som inte hade det minsta med den trådens rubrik att göra. Så du ska nog inte kasta sten i glashus.

Och vad baserar du ditt påstående om att det skulle vara mina inlägg som fick tråden stängd på? Läs gärna trådens sista inlägg ännu en gång - tänk - svara...

Jaha, så när ska du fixa din trasiga kompass då, så att jag slipper få en skopa ovett från dig i var och vartannat av dina inlägg?

Jag uppfattar erephus moraliska kompass som ytterst noggrann.

För den som blir drabbad av uppretade vargattacker, är det nog vargen som är det stora problemet...

Nej, problemet är en slapp attityd avseende stängsel och en inställning att allt är samhällets ansvar...

En intressant detalj är ju att vargen tar ju mycket får och lamm, som annars kunde bli mat åt många nysvenskar. Många nysvenskar vill ju inte äta fläskkött p.g.a. någon gammal profet och en del andra nysvenskar vill ju inte äta nötkött...

Menförihelvete! Vad har invandrare med saken att göra? Skärpning nu! Nu är du bara dum och rasistisk!

Dessutom fuldyker du...
 
En skogsgubbes fundering...

En human syn på den besattes påstådda skogsägande vore väl att inte fortsatt trigga vederbörande till sina kvälls, natterliga, och på andra tider ständigt svårartade böjelser att här och på andra forum få utlopp för sina stigmatiserade psykosociala problem som jag kan tolka det.

Det vill säga att vederbörande har i sitt påstådda privatägda skogsskifte att utföra både röjning, gallring, plantering och andra skogliga arbetsuppgifter. I stället ägnar den besatte all sin tid åt sådant som antagligen inte gagnar densammes mentala hälsa och skogliga arv.

Av vad jag kan bedöma.

Det räcker väl med andra trådar som måst slutligen klippas av med hänsyn till anständigheten.

Bara en fundering.
 
För den som blir drabbad av uppretade vargattacker, är det nog vargen som är det stora problemet... Här kan jag faktiskt rekommendera filmen Varg http://dreamfilmhd.org/movies/details/3786-varg/

En intressant detalj är ju att vargen tar ju mycket får och lamm, som annars kunde bli mat åt många nysvenskar. Många nysvenskar vill ju inte äta fläskkött p.g.a. någon gammal profet och en del andra nysvenskar vill ju inte äta nötkött...

Och bara för att förtydliga. I skogsbruket löses vargproblemen medelst röjsåg eller liten motorsåg. Midjeröjaren är ofta användbar här.
/Niklas

Jorå, vilken småskalighet menar du på och förespråkar när du likställer vargförespråkare med terrorister i och med att livsmedelsproduktionen i Sverige riskeras när vargen tar får och lamm från enskilda producenter?

Där är vi of topic rejält, men det är ett komplext problem, som bl.a. bottnar i att konsumenter gärna kräver att de svenska bönderna måste uppfylla ditt och datt, för att sedan köpa billig importerad bulkvara från länder där bönderna inte behöver uppfylla dessa fördyrade krav. Svenskarna har ju aldrig lagt så liten andel av sina pengar på mat, som de gör nu.

Vänta här ... "Svenskarna har ju aldrig lagt så liten andel av sina pengar på mat, som de gör nu." Men du anser att vargförespråkarna och jaktskyltsmotståndarna är ett problem för den inhemska produktionen?

Har du navigerat fel igen?
 
Det var ju en intressant kommentar av den som de facto drev in tråden på vargfrågan varefter det inte tog särskilt lång tid för Niking att haka på enligt gammalt känt mönster... Att tro att ni ska få härja fritt utan att bli emotsagda kan ni ju glömma. Man ska inte kasta sten i glashus...

Du verkar ju också vara snabb och haka på vissa argument i bl.a. denna tråd, Så du ska nog sluta kasta sten i glashus...


Nu valde ju domstolen att inte se det i en större skala och det får du rätta dig efter.

Har någon domstol ens prövat just den frågan?

Och? Anser du dig ha rätt att pröva och döma?

Jag prövar ständigt tankar, idéer etc. och skapar mig ett omdöme om dessa ja. Det anser jag ingår i mina mänskliga rättigheter.

Det här är nog den enda gången jag kommer att ge dig rätt i en fråga - men då handlar den ju inte om vare sig vargar eller allemansrätt...

Åtminstone ett erkännande....

Så du menar alltså att det inte tillkommer några arbetskostnader för att bygga ett traditionellt fårstängsel???

Jo, men den arbetskostnaden torde ju bli betydligt lägre med ett vanligt fårstängsel. Annars skulle väl de flesta byggt "vargsäkert" från början...

Här ser du ett praktiskt exempel från verkligheten på vad ett vargstängsel faktiskt kostar http://www.vargfakta.se/nyheter/2-mil-vargstangsel-till-en-kostnad-av-17-miljoner/ Det torde bli ca 85 kr/löpmeter, vilket låter mer realistisk. (F.ö. samma härad som det ett viltstängsel brukar kosta i skogsbruket).

Fast artikeln befarar ju att stängselkostnaden kan tredubblas...

Å vad det gäller stängslens vargsäkerhet http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=264675

Det må vara att jag brustit i min stringens, men varför nämnde du det inte då istället för att bara argumentera emot? Lite eftertanke innan du skriver skulle vara klädsamt...

Det blev liksom inte aktuellt förrän du förde ämnet på tal. Detta är ju inte precis den enda tråden här på Utsidan som emellanåt glidit in på of topic...

Och vad baserar du ditt påstående om att det skulle vara mina inlägg som fick tråden stängd på? Läs gärna trådens sista inlägg ännu en gång - tänk - svara....

Det är ju huvudsakligen i dina inlägg som det ens förekom några personangrepp. Dessutom var ju du som anförde så väl ton som ämne i den tråden innan den fick stängas.


Jag uppfattar erephus moraliska kompass som ytterst noggrann.

Det gör inte jag - på förekommen anledning!

Nej, problemet är en slapp attityd avseende stängsel och en inställning att allt är samhällets ansvar...

Tja, det har ju uppenbart visats att s.k. "rovdjursstängsel" inte är vargsäkra. Dessutom är det ju samhället som beviljar eller avslår skyddsjakt på varg. Så här är det faktiskt befogat att tala om samhällets bristfälliga ansvar.


Menförihelvete! Vad har invandrare med saken att göra? Skärpning nu! Nu är du bara dum och rasistisk!.

Att kalla mig för dum och rasist, efter ett självklart påpekande, är ju ett direkt personangrepp.

Men vi tar det igen. Vargen tar ju bevisligen mycket lamm och får, som till stor del konsumeras av nysvenskar, då många av dessa nysvenskar av religiösa skäl inte vill äta fläskkött och/eller nötkött.

Dessutom fuldyker du...

Nä, jag slutade med det för bortåt 20 år sedan. Men du däremot fulklättrar för fullt än idag..
/Niklas
 
Jorå, vilken småskalighet menar du på och förespråkar när du likställer vargförespråkare med terrorister i och med att livsmedelsproduktionen i Sverige riskeras när vargen tar får och lamm från enskilda producenter?



Vänta här ... "Svenskarna har ju aldrig lagt så liten andel av sina pengar på mat, som de gör nu." Men du anser att vargförespråkarna och jaktskyltsmotståndarna är ett problem för den inhemska produktionen?

Har du navigerat fel igen?

Nej då, jag har inte navigerat fel.

Vissa vargförespråkare är ju direkt olagliga och utför diverse terroraktioner. Dessa vargförespråkare och deras aktioner är ju ett direkt hot mot djuruppfödare och deras verksamhet. I förlängningen blir ju också dessa militanta vargförespråkare ett hot mot hela samhället.
/Niklas
 
Nej då, jag har inte navigerat fel.

Vissa vargförespråkare är ju direkt olagliga och utför diverse terroraktioner. Dessa vargförespråkare och deras aktioner är ju ett direkt hot mot djuruppfödare och deras verksamhet. I förlängningen blir ju också dessa militanta vargförespråkare ett hot mot hela samhället.
/Niklas
Du sysslar inte bara med fuldyk, du är ute och fulcyklar också. Det är inte frågan om terrorism även om du har en skev bild av verkligheten och terrorlagstiftningen.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar