Skyltar som informerar om jakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och hur föreslår du annars att markägare ska få bukt med nedskräpning på dennes mark, annat än på det sättet som klippet visar. Det är ju inte precis så att nedskräparen brukar lämna sitt visitkort efter sig, snarare tvärt om...

Försvarar äganderätten bl.a., då respekten för markägarens egendom på detta forum lämnar en del övrigt att önska. Alltför många debattörer kan uppenbarligen inte skilja på mitt och ditt i terrängen.

Nope, snarare du i så fall.
/Niklas

Dom du har problem med i din dagliga verksamhet är nog inte dom som frekventerar detta forum. Här tror jag att de flesta vill ha en välstädad natur och därför tar med skräp hem samt gräver ner evt träck som lämnas i naturen.

Dom du har problem med i din dagliga verksamhet är nog inte dom som frekventerar detta forum. Här tror jag att de flesta vill ha en välstädad natur och därför tar med skräp hem samt gräver ner evt träck som lämnas i naturen.

Det var inte svar på de konkreta frågor om nedskrapning som ställdes:
Och hur föreslår du annars att markägare ska få bukt med nedskräpning på dennes mark, annat än på det sättet som klippet visar. Det är ju inte precis så att nedskräparen brukar lämna sitt visitkort efter sig, snarare tvärt om....
/Niklas

Inte bra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6229386

Gänget kunde ostört ägna sig åt sin tolkning av vildmarksliv, trots att det rådde tillträdesförbud av hänsyn till fågellivet och dessutom eldningsförbud. Att dom skulle kunna ha missat dom många informationsskyltarna, betraktar Ivar Johansson som uteslutet.

– Dom har spikat tre kraftiga trådspikar i ett träd och som bevis på att dom verkligen har sett skyltarna står en av dom här skyltarna lutad mot just det trädet som dom har spikat i.

Som sagt. En tidsfråga.

Din önskedröm om att allemansrätten kommer försvinna inkom kort, att det bara är "en tidsfråga", är förstås ren och skär önsketänkande och inget annat.

Inte bra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6229386

Gänget kunde ostört ägna sig åt sin tolkning av vildmarksliv, trots att det rådde tillträdesförbud av hänsyn till fågellivet och dessutom eldningsförbud. Att dom skulle kunna ha missat dom många informationsskyltarna, betraktar Ivar Johansson som uteslutet.

– Dom har spikat tre kraftiga trådspikar i ett träd och som bevis på att dom verkligen har sett skyltarna står en av dom här skyltarna lutad mot just det trädet som dom har spikat i.

Som sagt. En tidsfråga.
Håller med, det är bara en tidsfråga innan allemansrätten blir lagstadgad så att de som inte följer den kan straffas. För det var väl det du menade...

Min önskedröm är verkligen inte att den skall försvinna. Jag menar bara helt krasst att majoriteten av folk i dag är så egofixerade och allmänt genomkorkade så den kommer att bli tvungen att avskaffas, alternativt lagstadgas, med stora omskrivningar där äganderätten lyfts.

...jag begagnar mig varje vecka av allemansrätten, njuter av den och inser samtidigt att jag lånar någons egendom när jag gör så. Känner mig mer och mer ensam om min insikt.

Att kräva att allemansrätten avskaffas för att vissa (nästan alltid tyskar, danskar, rumäner och näringsidkare som nämns) missbrukar den är som att kräva ett förbud mot bilar för att vissa kör för fort... Jag förstår inte resonemanget...

Att kräva att allemansrätten avskaffas för att vissa (nästan alltid tyskar, danskar, rumäner och näringsidkare som nämns) missbrukar den är som att kräva ett förbud mot bilar för att vissa kör för fort... Jag förstår inte resonemanget...

[radererat av forumvärd]

Men som Anglarn inser, så är nog allemansrättens dagar snart räknade. Att de aktuella övergreppen skedde på ett naturreservat, gör nog inte saken mer gynnsam för allemansrätten, snarare tvärt om.
/Niklas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg