Nu handlade TS frågeställning ju inte bara om rovdjur utan om vilda djur.
Det kan säker fungera lika bra på tex Björn som det fungerar dåligt på en Älgko som försvarar sin kalv.
På en arg och spelgalen Tjädertupp kanske det rent av har motsatt verkan att fäkta med armarna, så jag skulle inte lämna några garantier på det du beskriver fungerar och skrev därför "mig veterligen inget pålitligt sätt"
Rätt svårt att vara jägarfolk om man är inte är rörlig, man jagar förr eller senare ut ett område om man som stam jagar på en och samma plats.
När du säger en handfull djur, menar du att dagens människa i snitt (utan att byt av med andra människor) skulle klara att springa efter medparten av dagens Svenska klöv och tassvilt tills dom blev så utmattade så att man hann upp dom.....det skulle jag bra gärna vilja se.
Möjligen på stenåldern att det skulle fungera på vissa arter, men knappast nuförtiden.
Återigen har du fel i det du skriver. Sluta sprida dina fake-news överallt.
Ts frågade om köttätande djur i skogen, dvs rovdjuren.
Ja, människan kan jaga ihjäl i stort sett alla djur genom löpning. Kanske inte du, kanske inte jag, för vi har inte kunskapen eller behovet. Men ja, det är fullt möjligt föt dessa djur kylls inte ner lika snabbt som vi och blir snabbt överhettade och utmattade.
D där me paleokost e en myt. Människan har för d mesta varit vegan/vegetarian. Skulle detta påhittade jägarfolk vandra i månader f9r att jaga o endast äta kött skulle alla dött av skörbjugg väldigt snabbt.