Citat kan ibland tala för sig själv...... // Rolandthomasj; sa:Helt övertygad om att det bara är ett stort svart hål under skalet på denne sk konstnären.uao; sa:Ja, om man hittar något under skalet.Håkan K; sa:Som sagt, hur tänker man för att komma på nåt sånt? Det kanske vore intressant att göra en skiktröntgen på en sån hjärna...BAX; sa:Tamejtusan det roligaste jag läst på länge, bara att komma på iden....
/Håkan
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skokonstnär-träd fram! :)
- Trådstartare BAX
- Start datum
Säga va man vill om 08 or men de svartbygget stå kvar Kanske har man begreppsmässigt mer närhet till hus än smörfyllda skor. Det finns ju hus i Stockholm men några smörfyllda skor skall inte få störa vildmarksidyllen.....
Även proffesor Vilks har uttalat sig i frågan om dessa nyligen uppförda konstverk // Roland
Även proffesor Vilks har uttalat sig i frågan om dessa nyligen uppförda konstverk // Roland
skräpkonstnar
Att andra skräpar ned är ingen ursäkt till att själv göra det. Konstnärer skall också ta sitt ansvar, oavsett om det är på fjället eller stranden.
Finns det inget sätt att få fram sin poäng utom genom nedskräpning så får man vara beredd att städa upp efter sig också.
Med sin bristande ansvarskänsla och otydlighet i budskapet vet jag inte vad han vill uppnå och är faktiskt inte intresserad heller.
walk_alone; sa:Man hinner städa bort allt i sinom tid, om man nu skall göra det överhuvudtaget. Nedskräpning, tja. Det finns i alla fall en tanke bakom detta i motsats till alla T-spritflaskor, plastpåsar och annat skräp som finns nedstuckan bakom fjällens stenar.
Att andra skräpar ned är ingen ursäkt till att själv göra det. Konstnärer skall också ta sitt ansvar, oavsett om det är på fjället eller stranden.
Finns det inget sätt att få fram sin poäng utom genom nedskräpning så får man vara beredd att städa upp efter sig också.
Med sin bristande ansvarskänsla och otydlighet i budskapet vet jag inte vad han vill uppnå och är faktiskt inte intresserad heller.
Re: skräpkonstnar
Problemet är väl snarare att detta kan uppmuntra liknande installationer av permanent karaktär och mindre bra kvalité?
Min personliga åsikt är att dylika konstverk borde vara tidsbegränsade om de står i "orörd natur" (om nu renbetning, stigar och sådant kan räknas som naturligt slitage (se diverse trådar)). Jag har viss motvillig beundran för smörskorna i alla fall! I en miljö som Stockholm med tät biltrafik och allmän stress, är nog den röda stugan snarare en ögonfröjd.boran; sa:Att andra skräpar ned är ingen ursäkt till att själv göra det. Konstnärer skall också ta sitt ansvar, oavsett om det är på fjället eller stranden.
Problemet är väl snarare att detta kan uppmuntra liknande installationer av permanent karaktär och mindre bra kvalité?
Re: skräpkonstnar
Du tycker har är otydlig i sitt budskap och säger att du inte vet vad han vill uppnå samtidigt som du säger att det inte intresserar dig. Om det inte intresserar dig hur kan du då anse att det är ett otydligt budskap. Är man inte intresserad finns det inget intresse av budskapet Om du överhuvudtaget inte var intresserad av installationen skulle du inte ens vara med i diskussionen här på utsidan.
En av kriteriern för vad som är konst är att det är objekt skapade med en konstnärlig avsikt att skapa debatt. I detta fall har Duhw lyckats. Den enklaste nivån av konstnärlig debatt är om det är konst eller bara skräp
Mina åsikter om hans förklaring till installationen har jag redogjort tidigare i denna tråd. // Roland
Om Boris Duhw hade för avsikt att skapa ett konstnärligt objekt eller i detta fall en installation kan det inte bertaktas som en avsikt att skräpa ner. Han har gjort en installation, sedan är det upp till betraktaren - i detta fall har de flesta bara sett bilder inte objektet - att tolka. I detta fall har Duhw förklarat sin installation, vilket gör att man i så fall även får ta ställning till hans idé om man är intresserad.boran; sa:Att andra skräpar ned är ingen ursäkt till att själv göra det. Konstnärer skall också ta sitt ansvar, oavsett om det är på fjället eller stranden.
Du tycker har är otydlig i sitt budskap och säger att du inte vet vad han vill uppnå samtidigt som du säger att det inte intresserar dig. Om det inte intresserar dig hur kan du då anse att det är ett otydligt budskap. Är man inte intresserad finns det inget intresse av budskapet Om du överhuvudtaget inte var intresserad av installationen skulle du inte ens vara med i diskussionen här på utsidan.
En av kriteriern för vad som är konst är att det är objekt skapade med en konstnärlig avsikt att skapa debatt. I detta fall har Duhw lyckats. Den enklaste nivån av konstnärlig debatt är om det är konst eller bara skräp
Mina åsikter om hans förklaring till installationen har jag redogjort tidigare i denna tråd. // Roland
inte smöra för
Försök inte vill bort mig, då återkommer jag till frågan om din gasflaska.
Ok, jag får omformulera mig då. Nedskräpningen, som jag ser det, intresserar mig då jag inte gillar den. Det fascinerar mig också hur förlåtande man kan vara gentemot en konstnär just för att han har gjort det i den rollen.
Däremot tycker jag inte att det är så värst intressant själv att spekulera i hans eventuella budskap om det inte är tydligare än så. Du förklarade din syn på det och den respekterar jag. Min ståndpunkt är (sammanfattat) mer åt det här hållet:
En del konstverk eller uttryckssätt har jag lättare att ta till mig än andra. Jag är inte så förtjust i att använda all min egen kreativitet till att läsa in egna betydelser i andras konst. Dels tycker jag det då blir min konst, dels är jag dålig på det. För mig ter sig just det här "konstverket" som ett sätt att förfula omgivningen för att få medial uppmärksamhet.
walk_alone; sa:Du tycker har är otydlig i sitt budskap och säger att du inte vet vad han vill uppnå samtidigt som du säger att det inte intresserar dig. Om det inte intresserar dig hur kan du då anse att det är ett otydligt budskap. Är man inte intresserad finns det inget intresse av budskapet
Försök inte vill bort mig, då återkommer jag till frågan om din gasflaska.
walk_alone; sa:Om du överhuvudtaget inte var intresserad av installationen skulle du inte ens vara med i diskussionen här på utsidan.
Ok, jag får omformulera mig då. Nedskräpningen, som jag ser det, intresserar mig då jag inte gillar den. Det fascinerar mig också hur förlåtande man kan vara gentemot en konstnär just för att han har gjort det i den rollen.
Däremot tycker jag inte att det är så värst intressant själv att spekulera i hans eventuella budskap om det inte är tydligare än så. Du förklarade din syn på det och den respekterar jag. Min ståndpunkt är (sammanfattat) mer åt det här hållet:
En del konstverk eller uttryckssätt har jag lättare att ta till mig än andra. Jag är inte så förtjust i att använda all min egen kreativitet till att läsa in egna betydelser i andras konst. Dels tycker jag det då blir min konst, dels är jag dålig på det. För mig ter sig just det här "konstverket" som ett sätt att förfula omgivningen för att få medial uppmärksamhet.
Re: inte smöra för
Det var faktiskt så att jag skulle ta med den på hemvägen men den vägen var inte hemvägen. Nu måste jag lägga upp en rutt så jag passerar stenen så jag kan ta den med mig. Är det någon som har vägarna förbi så är det bara att följa Gasskasagåråjågås upp från Boarek. Den ligger under en stor jävla sten när man kommit en bit upp.
Skicka den till mig // Roland
Min gasflaska är inte nedskräpning, det är ett objekt som är som ett nav i min tillvaro. Allt kretsar kring detta objekt, avstånd, tid, rum. Jag önskar jag haft en GPS så hade jag kunna rita upp grafer över hur jag förhåller mig i rumtiden till denna dolda installation.boran; sa:Försök inte vill bort mig, då återkommer jag till frågan om din gasflaska.
Det var faktiskt så att jag skulle ta med den på hemvägen men den vägen var inte hemvägen. Nu måste jag lägga upp en rutt så jag passerar stenen så jag kan ta den med mig. Är det någon som har vägarna förbi så är det bara att följa Gasskasagåråjågås upp från Boarek. Den ligger under en stor jävla sten när man kommit en bit upp.
Skicka den till mig // Roland
Det viktiga för en konstnär är väl att han uppmärksamas?. Att man kallar sig konstnär och kanske får statlig konstnärslön för det man gör, innebär väl inte att allt blir legetimt. Att få uttrycka sig är viktigt för alla. Om Roland kallar sig fd konstnär, blir problemet med gastuben löst?. Boris har förklarat vad han vill väcka, och det värkar vara ett omoget sätt.Givetvis tilltalar det, och är ett språk som en del människor kommer i närheten av att förstå, vem var det som hade flyttat om några metalldelar på ett galleri och folk hade lagt huvudet på sned och nickat,
att lämna allt i betraktarens ögon är att komma lite för billigt undan när man kallar sig konstnär. Att konsten och mitt huvud inte kommer överens måste inte vara konstens fel, det begriper jag, men varje teckning som sitter med magnet på kylskåpsdörren hos de jag känner, och är gjort utan någon ekonomisk avsikt, väcker om inte viktigare men, orginellare tankar. Historien med gastuba skall du inte ha dåligt samvete för, att du nämner det får mig att tro att du har ändrat beteende. Själv har jag "glömt" många tomma snusdosor, på sin höjd lämnar jag vitlök och gul-löks skal nuförtiden
att lämna allt i betraktarens ögon är att komma lite för billigt undan när man kallar sig konstnär. Att konsten och mitt huvud inte kommer överens måste inte vara konstens fel, det begriper jag, men varje teckning som sitter med magnet på kylskåpsdörren hos de jag känner, och är gjort utan någon ekonomisk avsikt, väcker om inte viktigare men, orginellare tankar. Historien med gastuba skall du inte ha dåligt samvete för, att du nämner det får mig att tro att du har ändrat beteende. Själv har jag "glömt" många tomma snusdosor, på sin höjd lämnar jag vitlök och gul-löks skal nuförtiden
Skitstövel
När jag läser artikeln i Östersundsposten slår mig följande:
Han ville ha en bild till sin kommande fotoutställnig. Det tog honom tre dagar att släpa upp skiten och han ville antagligen inte i ytterligare tre dagar släpa ned den igen. Bäst att lämna kvar skorna på fjället alltså. Han verkar dessutom inte vara den som funderar speciellt mycket på det där med etik. Skorna var enligt tidningen från en skoinsamling. Antagligen skulle de använts till välgörande ändamål istället.
Jag kallar honom för min del en riktig skitstövel
/Hans
När jag läser artikeln i Östersundsposten slår mig följande:
Han ville ha en bild till sin kommande fotoutställnig. Det tog honom tre dagar att släpa upp skiten och han ville antagligen inte i ytterligare tre dagar släpa ned den igen. Bäst att lämna kvar skorna på fjället alltså. Han verkar dessutom inte vara den som funderar speciellt mycket på det där med etik. Skorna var enligt tidningen från en skoinsamling. Antagligen skulle de använts till välgörande ändamål istället.
Jag kallar honom för min del en riktig skitstövel
/Hans
Re: Skitstövel
---
Ang min gastub så tänker jag inte ändra beteende eftersom det inte var ett beteende utan en deponi. Jag brukar i vanliga fall plocka med mig andras skräp så jag ligger nog på + i miljöhimlen.
Att det skulle va ett konstverk va bara skoj. Men fan, nu skall det bli ett konstverk. 2005 skall jag dit för att leta fram flaskan och jag skall fotografera hela resan och ställa ut bilderna eller så gör jag en film.
..*ska de bli rätt nu då, fan*...// Roland
[Ändrat av walk_alone 2003-10-12 kl 19:12]
Det väcker helt nya skotankar?????Hutt; sa:....riktig skitstövel
---
Ang min gastub så tänker jag inte ändra beteende eftersom det inte var ett beteende utan en deponi. Jag brukar i vanliga fall plocka med mig andras skräp så jag ligger nog på + i miljöhimlen.
Att det skulle va ett konstverk va bara skoj. Men fan, nu skall det bli ett konstverk. 2005 skall jag dit för att leta fram flaskan och jag skall fotografera hela resan och ställa ut bilderna eller så gör jag en film.
..*ska de bli rätt nu då, fan*...// Roland
[Ändrat av walk_alone 2003-10-12 kl 19:12]
Re: Re: Skitstövel
JAg har redan förslagit polisanmälning för skomannen. Kanske skulle anmäla dig också (du har ju erkänt här i forumet)
walk_alone; sa:..*ska de bli rätt nu då, fan*...// Roland
JAg har redan förslagit polisanmälning för skomannen. Kanske skulle anmäla dig också (du har ju erkänt här i forumet)
Re: Re: Re: Skitstövel
Gasflaskan finns bara som en mental företeelse genom att jag nämnt den i detta forum, om den finns som ett objekt under en sten vid Gasskasagåråjågås återstår att bevisa.
Jag kan inte blir åttalad för att ha skräpat ner med en mental företeelse, i så fall skulle många åka dit så mycket skräp som det skrivs här på utsidan :-# // Roland
Det är skillnad mellan mig och Boris Dum, hans feta skor finns på fjället, folk har sett dessa dojor och de existerar som objekt.chralm; sa:JAg har redan förslagit polisanmälning för skomannen. Kanske skulle anmäla dig också (du har ju erkänt här i forumet)
Gasflaskan finns bara som en mental företeelse genom att jag nämnt den i detta forum, om den finns som ett objekt under en sten vid Gasskasagåråjågås återstår att bevisa.
Jag kan inte blir åttalad för att ha skräpat ner med en mental företeelse, i så fall skulle många åka dit så mycket skräp som det skrivs här på utsidan :-# // Roland
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg