Re: skräpkonstnar
Om man nu ska värdera nedskräpningen är det väl en liten skillnad mellan Vilks och skomannen. VAd jag förstår så använder sig Lars Vilks endast av materiall som spolats i land på stranden i sin skulptur. Då handlar det ju bara om att arrangera om den drivved som redan är på plats. Att bära med sig både skor och smör nerifrån och lämna det opå fjället är ju något helt annat och överträffar väl både snusdosor och gasbehållare, även om det är lika förbjudet ...
boran; sa:walk_alone; sa:Man hinner städa bort allt i sinom tid, om man nu skall göra det överhuvudtaget. Nedskräpning, tja. Det finns i alla fall en tanke bakom detta i motsats till alla T-spritflaskor, plastpåsar och annat skräp som finns nedstuckan bakom fjällens stenar.
Att andra skräpar ned är ingen ursäkt till att själv göra det. Konstnärer skall också ta sitt ansvar, oavsett om det är på fjället eller stranden.
Finns det inget sätt att få fram sin poäng utom genom nedskräpning så får man vara beredd att städa upp efter sig också.
Med sin bristande ansvarskänsla och otydlighet i budskapet vet jag inte vad han vill uppnå och är faktiskt inte intresserad heller.
Om man nu ska värdera nedskräpningen är det väl en liten skillnad mellan Vilks och skomannen. VAd jag förstår så använder sig Lars Vilks endast av materiall som spolats i land på stranden i sin skulptur. Då handlar det ju bara om att arrangera om den drivved som redan är på plats. Att bära med sig både skor och smör nerifrån och lämna det opå fjället är ju något helt annat och överträffar väl både snusdosor och gasbehållare, även om det är lika förbjudet ...