Varför skulle jag vara försiktig med att använda begreppet "skyddad verkstad" för den som sitter i en hyreslägenhet och får pålitliga löneutbetalningar (alt. minst lika säkra bidragsutbetalningar) varje månad. Så förmånligt har jag aldrig haft det i mitt liv.
Men om du ogillar markägare som förvaltar sitt arv medelst hårt slit, är det kanske du som ska byta land till ett som saknar privat äganderätt?
/Niklas
Nu fattar jag inte varför du tjatar om hyresrätter, fast lön och bidrag, men det är å andra sidan inte mycket som hänger ihop i dina rättshaveristiska inlägg. Själv har jag inte bott i hyresrätt mer än några år i min ungdom. Inget fel med det, det var härliga år. Och jag förstår av dina formuleringar att du ser ned på folk som har sin försörjning via anställning. Det problematiska är ju att det handlar om nästan alla svenskar. Det är tungt att leva i ett land där man ser ned på nästan alla andra.
De flesta företagare jag har känt har förresten även de haft ganska stadig inkomst. Det är väl mest de som inte lyckas så bra i sin verksamhet som har opålitliga inkomster? Jag kan förstå att det gör en bitter, men det är faktiskt inte alla andras fel att du inte kan lyckas, inom ramarna för vår lagstiftning. Det är bara ditt fel. Ta av dig offerkoftan, den klär dig inte. Den klär inte någon, när jag tänker efter.
Men markägare har jag inget emot, var får du det ifrån? Det jag ogillar är knäppgökar som har svårt att acceptera våra demokratiskt fattade lagar och regler. Sedan spelar det ingen roll om de är skogsarbetare eller akademiker.