SKF Klätterförsäkring!?!?!?

Jag har aldrig haft problem att få UIAA-rabatt i frankrike eller schweiz när jag viftat med SKF-kortet. Någon gång har hyttvärden sett lite skeptisk ut eftersom namnet på kortet var handskrivet, men det är det enda.

Numera står det ju inte "Alpenverein" på SKFs medlemskort. Det gjorde det på den senaste pappersutgåvan. Då var det aldrig något problem med att få hyttrabatter i någon av alpländerna.
Med det nya kortet har jag ännu inte försökt. Det har alltid varit så,som det står tidigare i tråden ,att någon rätt till rabatt i alphyttor har SKFs medlemmar inte utan det har alltid hängt på hyttvärdens välvilja.

Det som stod i Bergsport om försäkringsförändringen tillförde ju knappast nånting till vad som sagts tidigare.

Om det då var så att förändringen skedde på SKF:s initiativ så förstår jag inte hur man ska se ändringen som en förbättring. Om det var något som man var tvungen att göra p g a Folksam inte gjorde någon offert enligt tidigare, så är det lättare att förstå, men då borde inte förändringen presenteras som ett framsteg.

Det som stod i Bergsport om försäkringsförändringen tillförde ju knappast nånting till vad som sagts tidigare.

Om det då var så att förändringen skedde på SKF:s initiativ så förstår jag inte hur man ska se ändringen som en förbättring. Om det var något som man var tvungen att göra p g a Folksam inte gjorde någon offert enligt tidigare, så är det lättare att förstå, men då borde inte förändringen presenteras som ett framsteg.

Why am I not surprised...

Seriöst, kan man få en sammanfattning, objektivt/subjektivt. Har inte tillgång till Bergsport här?
Du/ni kan PM:a om det är för känsligt att skriva här.

/K

Europeiska Sjukförsäkringskortet

Detta ger rätt till medicinskt nödvändig vård vid de sjukhus och läkarmottagningar som är anslutna i andra EU/EES-länder samt Schweiz. Det täcker dock inte kostnad för ambulansflyg till Sverige och givetvis inte ev. räddningskostnader.
Ansökan på försäkringskassans hemsida.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg