• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skånevandring 16-18 februari

Någon som är sugen på vandring helgen den 16-18 eller 16-17 februari? Jag vill i alla fall iväg och efterlyser någon som vill göra mig sällskap. Tanken är väl något ställe dit man kan ta sig hyffsat lätt med kollektivtrafik, totalt ca 1-2 mils vandring. Intresserad?

/Emma

Jag är intresserad, men det är inte säkert att jag kan hela den helgen. Söderåsen är ju trevligt, men jag är också sugen på att åka till Kullen, då jag inte har varit där på många år....

Både Söderåsen och Kullen låter trevligt. Kanske dock smartare att ta något som är på kortare avstånd om folk inte kan hela helgen. Jag borde vara hemma hyffsat tidigt på söndag fm nämligen...

Jag kan ta med ett gäng från E4 till både Kullen och Åsen om det är norrifrån och om vi blir några stycken. Synd att så få anger vilken stad de kommer från.
/Janne
[Ändrat av Ben_Rangell 2007-02-06 kl 17:57]

Nu de andra människorna som ville ha en del av min tid kommit på andra tankar vilket innebär att jag är "fri" hela lördagen. Men jag skulle föredra om vi vandrade på lördagen så att jag kan träna på söndag fm.

Emma>> Då kanske Romeleåsen är något. Det går rätt hyfsat med bussar från Malmö/Lund till Genarp

Janne>> Jag bor i Lund

Kul, det verkar som att vi blir några stycken som vill ut nästa helg! =) *jajaja jag ska äntligen få komma ut i skogen skriker hela min kropp* :p

Erik: Ja, Genarp - Romele var lite min tanke. :) Har du koll på var busshållplatsen och sådär finns vid Romele? Jag har koll i Genarp och hittar till Jägarehus.

Man kan ju ta sig med buss till Genarp på fredagen, sova i vindskyddet vid Jägarehus (alt. komma ut lördag morgon) och sen på lördagen vandra till Romelestugen och ta bussen därifrån antingen lördag kväll eller söndag fm. Jag måste själv vara hemma strax efter tio söndag fm men är helt klart sugen på två nätter ute även om det får bli en tidig morgon...

Är det någon som har en karta över sträckan? Jag har inte, men tänkte införskaffa en...

Tvmma; sa:
Kul, det verkar som att vi blir några stycken som vill ut nästa helg! =) *jajaja jag ska äntligen få komma ut i skogen skriker hela min kropp* :p

Erik: Ja, Genarp - Romele var lite min tanke. :) Har du koll på var busshållplatsen och sådär finns vid Romele? Jag har koll i Genarp och hittar till Jägarehus.

Jag har rätt bra koll på var bussarna går kring Romeleåsen.

Man kan ju ta sig med buss till Genarp på fredagen, sova i vindskyddet vid Jägarehus (alt. komma ut lördag morgon) och sen på lördagen vandra till Romelestugen och ta bussen därifrån antingen lördag kväll eller söndag fm. Jag måste själv vara hemma strax efter tio söndag fm men är helt klart sugen på två nätter ute även om det får bli en tidig morgon...

Jag slutar vid lunch på fredagen och kan åka ut efter det, men måste åka hem lördag kväll

Från Romelestugan är det ca 3 km till närmsta busshållplats som ligger norrut (vid väg 11).

Är det någon som har en karta över sträckan? Jag har inte, men tänkte införskaffa en...

Jag har kartor, både Lantmäteriets Terrängkarta(skala 1:50000) och en orienteringskarta över norra delen av Romeleåsen (skala 1:10000)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg