[Skåne] Gissa bilden!

Då tar jag och lägger in en bild.
Vad är detta för vattenfall och var hittar vi det?
//Peter
 

Bilagor

  • 100_0314.jpg
    100_0314.jpg
    78.2 KB · Visningar: 529
Mellan Arild och Skäret?

Det får du rätt för.

Öster om Kullabergs naturreservat, mellan Arild och Skäret, ligger Nabbens naturreservat. Och längre österut, mellan Skäret och Svanshall, ligger naturreservatet Bölsåkra - Tranekärr, där jag tror att bilden är tagen. Skäret är i alla fall närmsta by. Hela sträckan från Arild till Svanshall är väldigt fin och sällan vandrad av andra än lokalbefolkningen.
 
Det får du rätt för.

Öster om Kullabergs naturreservat, mellan Arild och Skäret, ligger Nabbens naturreservat. Och längre österut, mellan Skäret och Svanshall, ligger naturreservatet Bölsåkra - Tranekärr, där jag tror att bilden är tagen. Skäret är i alla fall närmsta by. Hela sträckan från Arild till Svanshall är väldigt fin och sällan vandrad av andra än lokalbefolkningen.

Det ser vackert ut :) Jag vandrade sträckan någon gång på 80-talet när mina kusiner hade sommarstuga i Arild och jag hade även släkt i Svanshall. Har legat många timmar i Svanshalls hamn och fiskat krabbor :)

/Stellan
 
Jag växte upp i Höganäs och på sommaren brukade jag & en polare cykla till Jonstorp för att fiska & tälta. Antingen vid Stenbrottet (Svanshall) eller Görslövsån. Det var när vi gick på mellanstadiet - mina första "cykelsemestrar" :)

Där är fin utsikt mot Kullaberg också:
10.jpg


Då är det din tur, Martin/lister.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg