[Skåne] Gissa bilden!

Vilken är vägen?
Hitintills allt rätt!
//J

Är det landsvägen? Den väg som som går mellan Trelleborg och Malmö som delar Sverige i två lika delar... Är man en riktig Skåning ska man vara född söder om landsvägen :) Tyvärr är jag inte det och är till och med född norr om Eslöv som oxå ibland räknas som den punkt som delar Sverige...

/Stellan
 
Bingo!

Det är Landsvägen gamla väg 1 och numera 101. Malmö-Ystad. Efter Skivarp svänger den ner i SO ri och mynnar vid kusten där den allierar ihop med Kustvägen, i Mossbystrand.
Grattis graylingman!
//J

Ny bild följer
 
Kom igen då med fler bilder.

Jag skulle ju också lägga in en bild här sen förut men kan inte hitta något bra egentligen. Jag får väl försöka ta med mig kameran ut lite oftare. Tyvärr rör inte jag mig så mycket på vintern, speciellt inte i det här blöta gråa och mörka vädret vi har just nu.
 
Kom igen då med fler bilder.

Jag skulle ju också lägga in en bild här sen förut men kan inte hitta något bra egentligen. Jag får väl försöka ta med mig kameran ut lite oftare. Tyvärr rör inte jag mig så mycket på vintern, speciellt inte i det här blöta gråa och mörka vädret vi har just nu.

Om in graylingman har någon bild att lägga in så kan någon annan göra det :)

/Stellan
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg