[Skåne] Gissa bilden!

Känns lite"overkill" just nu:( det jag menar att hur pass nogrann måste man vara egentligen????
Annars så är denna tråden superb för oss Skåningar.

/Nicklas

Tja noggranhet är givetvis en fråga för deltagarna......på skalan Öresundsbron--gropen/stenen (som det ju oftast är på orienteringar) var bör vi lägga oss?
Utan orienteringskunnskaper lär vi ju inte hitta till smultronställena eller vaden på direkten......Vad säger ni andra här?

Tja noggranhet är givetvis en fråga för deltagarna......på skalan Öresundsbron--gropen/stenen (som det ju oftast är på orienteringar) var bör vi lägga oss?
Utan orienteringskunnskaper lär vi ju inte hitta till smultronställena eller vaden på direkten......Vad säger ni andra här?

Jag har inget emot att man skall leta upp den exakta platsen. Så får det gärna vara.
Däremot så anser jag att frågan och ledtrådarna skall vara tydlig och i detta fallet så har det varit lite väl luddigt, Johan. Därför har jag heller inte varit så flitig i detta fallet. ;)
//Peter

Tack för rejält svar Peter.
Thure var närmast, Grattis.

Fotopunkten var på Väg 9 Ö skiljet Väg 9-101, Den första blir det, väg 1 blir den sydligaste.
I östlig längd 13°038.400'

Målet var huset på bilden, brunt, vitt med blankt tak. I gruppen av tak skymtar 6 tak. (Härnere är många hus vinkelbyggda ihop med stallet) Det bortesta ligger rejält norr om på ömse sidor om vägen, taken till höger ligger söder om. Målhuset ligger på
N 55º 25.638' , E 013º 38.807'.

Jag tar på mig luddigheten och skall försöka bättra mig.

Dax för nästa bild.......

Nästa bild

blir inte från undertecknad jag har inte flera lämpliga Skånebilder på lager.

Så fritt fram för alla att bidra.

Thure

Utan att ha hittat någon flygbild eller karta som stämmer 100% så gissar jag att du stått på väg 9 strax väster om Svarte och fotograferat i nordostlig riktning.

Thure

Vi säger att thureb:s svar var kanoners (och undrar samtidigt hur thure kan ha så ofattbart god kännedom om skånes geografi). Bilden ÄR ju tagen strax väster om Svarte.

Ledtrådarna måste vi däremot gnällanmärka på... Det är grovt vilseledande att kalla korset 101-9 för viktig vägkorsning. Det fick mig att utesluta Mossbystrand. Äran gick mig förlustig!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg