[Skåne] Gissa bilden!

Peter jag trodde du kunde terrängbenämningar eller är allt glömt och förlåtit?
Räls och Tåg brukar gå i riktningar och ha stationer till mål....

Du kunde ju även skrivit kommer från höger och försvinner till vänster.........;)

Peter jag trodde du kunde terrängbenämningar eller är allt glömt och förlåtit?
Räls och Tåg brukar gå i riktningar och ha stationer till mål....

Du kunde ju även skrivit kommer från höger och försvinner till vänster.........;)

Om man ska vara kinkig så är det ju så :)
Jag avsåg tågen, inte spåren fast jag inser nu att jag skrev lite konstigt.
//Peter

Tjörnarp

kanske. Tågen bör hur som helst gå mot sydväst eftersom SJ har vänstertrafik. Om det är Tjörnarp så går det en del av Skåndeleden Nord till Sydleden parallellt med södra stambanan och ett par kilometer mot nordväst.

Thure

Spåren

förefaller med tidsledtråden att gå i VNV riktning in i bilden. Därmed väntar kvinnan på ett tåg i OSO riktning.

Står hon på Klippans station? Ås till Ås leden går en bit söder om Klippan. Kanske 3 km från Klippans station.

Thure

PS Logiskt blir det lättare att gissa vidare när allt är fel än när man har delvis rätt.

förefaller med tidsledtråden att gå i VNV riktning in i bilden. Därmed väntar kvinnan på ett tåg i OSO riktning.

Står hon på Klippans station? Ås till Ås leden går en bit söder om Klippan. Kanske 3 km från Klippans station.

Thure

PS Logiskt blir det lättare att gissa vidare när allt är fel än när man har delvis rätt.

Fel station, rätt riktning, fel led, fel järnväg.......men ett rätt så långt.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg