[Skåne] Gissa bilden!

Jag tycker det ser ut som Ivösjön med Ivön i bakgrunden österut. Platsen bilden är tagen på borde vara öster om Vånga.
 
Fler bilder!!!

Kul att tråden är så uppskattad och att många av Utsidans nya medlemmar skriver i tråden och lägger in nya bilder. Jag tycker att vi kan öka tempot lite i tråden och köra två eller tre frågor i taget. Jag lägger in en ny bild i väntan på Rikard som även kan lägga in en bild när han är klar.

Det blir en svår fråga denna gång...

* Vad kallas denna sten för?
* Vid vilken by ligger den?

/Stellan
 

Bilagor

  • DSC_0131.JPG
    DSC_0131.JPG
    156.2 KB · Visningar: 335
Intressanta frågor.

Analysen av bilden visar på berg i bakgrunden och små välpolerade stenar vid foten av denna bjässe. dessutom finns det sand/grus och därefter gräsvegetation. Tror inte jag såg någon tång så det är antagligen länge sedan stranden stod under vatten/alt ingen förekomst av tång. Jag har massa tång på västkusten. Gissar därför på att namnet är bautasten och att den ligger inom stenshuvuds naturområde!!!

jag har nyligen upptäckt denna länk. tycker idéen är hur häftig som helst.
 
Intressanta frågor.

Analysen av bilden visar på berg i bakgrunden och små välpolerade stenar vid foten av denna bjässe. dessutom finns det sand/grus och därefter gräsvegetation. Tror inte jag såg någon tång så det är antagligen länge sedan stranden stod under vatten/alt ingen förekomst av tång. Jag har massa tång på västkusten. Gissar därför på att namnet är bautasten och att den ligger inom stenshuvuds naturområde!!!

Bra analys... Men ändå blev det fel... Stenen ligger inte Stenshuvuds nationalpark och inte i närheten heller.

Skickar med en bild till om det kanske hjälper någon :)
 

Bilagor

  • DSC_0132.JPG
    DSC_0132.JPG
    162.1 KB · Visningar: 329

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg