[Skåne] Gissa bilden!

Känns som att svaren indirekt redan har kommit... Men Salvikens strandängar och Barsebäck borde det väl vara!?

Känns som att svaren indirekt redan har kommit... Men Salvikens strandängar och Barsebäck borde det väl vara!?

Det är korrekt, Salvikens strandängar heter reservatet och tittar man till vänster så ser man det stängda kärnkraftverket Barsebäck (eller på studentikos lundensiska: Bärseback)

Ledtråden i bakgrunden var de rejäla kraftledningarna.

Vikhög är hamnen bakom fotografen samt även namnet på badplatsen som värnet ligger på.

/Patrik

Ja, kände igen vyerna och med ledtrådar bjudna av andra så satt den. Ska försöka posta en bild (i väntan på seobserver) under dagen...

... Så, äntligen en ny bild i tråden.

Jag var ute på en cykelcampingtur i midsommarhelgen. I Skåne såklart! Men var (kl. 12-13), mer i detalj, är bilden tagen? Ledtrådar lämnas vid behov.

Bilagor

• IMG_20240624_104533.jpg
    IMG_20240624_104533.jpg
    10.3 MB · Visningar: 62
Senast ändrad:
Bra iakttagelseförmåga där! Dessvärre inte rätt. Men konstruktionen/konstruktionerna vid horisonten är mycket riktigt den primära ledtråden.

Av er svar att döma slog det mig att jag nog uttryckte mig lite otydligt. Det är inte Öresundsbrons pyloner som skymtar vid horisonten, utan något annat.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg