[Skåne] Gissa bilden!

Då tar jag och skickar en bild med lite frågor:
Var är bilden tagen?
Vad tillverkas på fabriken en bit bort i bild och vad heter personen på förpackningen som kommer ur fabriken?

Bonuspoäng om fotografens plats kan preciseras i sådan detalj som etablisemangets namn.

/Patrik

Bilagor

• DSC_0286[1].jpg
    DSC_0286[1].jpg
    45.2 KB · Visningar: 387
Då tar jag och skickar en bild med lite frågor:
Var är bilden tagen?
Vad tillverkas på fabriken en bit bort i bild och vad heter personen på förpackningen som kommer ur fabriken?

Bonuspoäng om fotografens plats kan preciseras i sådan detalj som etablisemangets namn.

/Patrik

Min kära herre befinner sig i Åhus, och blickar ut över Helge å och spritkyrkan, där man tillverkar Absolut Vodka! Herren på flaskan är brännvinskungen L O Smith.

Etablisemanget där bilden är tagen gissar jag på Handelsbaren..

Min kära herre befinner sig i Åhus, och blickar ut över Helge å och spritkyrkan, där man tillverkar Absolut Vodka! Herren på flaskan är brännvinskungen L O Smith.

Etablisemanget där bilden är tagen gissar jag på Handelsbaren..

Helt korrekt sånär som på fotografens plats som jag satte som bonusfråga just därför - det var Äspets rökeri som ju ligger granne med handelsbaren. Men rätt nog och tråden är din.

Lite kuriosa om absolut vodka - all absolut som säljs i världen tillverkas här - råspriten i Nöbbelöv, som i folkmun vitsigt kallas Nubbelöv och sedan förfinas och smaksätts i fabriken i Åhus hamn. I motsats till många andra stora spritmärken som licenstillverkar på olika håll i världen så görs all absolut i denna fabriken och exporteras härifrån. Ägs numera av franskt företag.

/Patrik, som igår badade i stora, härliga men underströmsfarliga vågor lite längre söderut vid Juleboda, helt märkligt varmt i vattnet på Skånes ostkust - det brukar ju vara ishavet med omkring 15 grader men en bra bit över 20 nu

En riktig skånsk pärla, både Åhus och fabriken och dess innehåll. Har spenderat många midsommarluncher, som en liten tradition vi haft ett tag, på den blåa pråmen bakom fiskebåten!
Härligt att se det på bild, så här när sommaren börjar rundas av, i alla fall semestern..

Ska inte bli för sentimental.

Slänger upp en bild direkt!

Var är bilden tagen och vad heter naturreservatet vi befinner oss i?

Bilagor

• IMG_1659.jpg
    IMG_1659.jpg
    31.2 KB · Visningar: 371

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg