[Skåne] Gissa bilden!

Stämmer bra det! Vi är precis intill väg 117, strax nedanför fallet och uppströms bron :)
Jag och en vän paddlade genom hela sjösystemet och en bit ut i Vieån till Malmsjön.

Tydliga terrängpunkter

Som väg med bro och i det här fallet järnvägsövergång är alltid bra när man orienterar. Den här dagen var det vatten i luften och på marken. Men var ligger järnvägsövergången?
Den finns 75 m framför Pågatåget, just utanför bilden.
Grovhjälp, vi är på Söderlen. Lycka till!

Bilagor

• IMG_0128.jpg
    IMG_0128.jpg
    41.1 KB · Visningar: 473
Grusåsar och lövskog med graneplantering och en ensam tall i förgrunden, det verkar rejält svårt, faktiskt vida svårare än min tomma borgkulle.
Till att börja med var i Skåne är det?

Grusåsar och lövskog med graneplantering och en ensam tall i förgrunden, det verkar rejält svårt, faktiskt vida svårare än min tomma borgkulle.
Till att börja med var i Skåne är det?

Jag gissar på Västersjön (Hallandsås)

Japp, jag är väl medveten om att det är rejält svårt, på gränsen till omöjligt. Men inte olikt en annan frågesport börjar vi på den nivån och jobbar oss nedåt med enklare ledtrådar så länge det behövs. Ni får inte reda på i vilken del av Skåne det är ännu mer än att det inte är Västersjön eller i närheten av Hallandsåsen. Däremot en ny bild:

För 8 poäng: Följande bild är tagen ungefär mittför föregående bild fast ca 90º åt höger och en årstid tidigare.

Bilagor

• Bild 012_liten.jpg
    Bild 012_liten.jpg
    36.1 KB · Visningar: 418

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg