Klart att vi bevara det som är unikt och gammelskog, men att ta någons vedbod i stan och säga denna får inte röras för den stod här före 1780 och ved som du la in förra hösten får du heller inte nyttja, det är inte bara hindrande av bruk utan även stöld, även om det kallas bevarande.
V Dalbosjöns naturskyddsområde grundas på felaktiga påstående om gammelskog, fanns inte.
Vanliga fångstgropar upphöjdes till unika gravfält. Tala om kreativitet. Lst fattade beslutet så felaktigt att RR rev upp det samt markägarna fick ingen ersättning för deras vedbod på rot.
Där det är korrekt benämnda naturområden, har jag inte alls något emot att relevanta typiska arealer avsätts till NVO men ägarna måste få kompensation, mark eller ekonomi. Att bara ta tillhör en främmande makt. Det strider mot vår rättsuppfattning.
håller med seobserver.
om folk tycker mina inlägg är jobbigt så är det bara att jag skriver vad jag tycker och tänker.
har själv en tall som är mot några hundra år stående på gården, men den största boven är naturen och snön som lägger på grenar och dom bryts av att det är tungt.
när jag vill ta rätt på ved så tar jag och gallra de områden där det växer tätt och på sett så växer tall och björk bättre.
nog är jag också en som vill bevara gammelskog och även gamla nybyggarbostäder för att värna om vår historia.
på andra sidan vägen där jag bor så finns det en stig som Carl von Linné har gått och där det fans växter som var väldigt unika på det sättet att dom bara finns där. vilka tog och gjorde så nu får man leta för att hitta stigen jo stora skogsbolag.