så det kommer förhoppningsvis på skattsedeln och inte på biljettpriset men det återstår att se.
Kan vi inte skicka hela notan för resan til skattebetalarna? Kanske ocksåför dyr utrusting och annat som man behöver
så det kommer förhoppningsvis på skattsedeln och inte på biljettpriset men det återstår att se.
Almgren har ju en synpunkt här som inte så lite påminner om gamla DDR där ungdomsjäng kunde hyra Faltboote, Zelt och Benzinkocher för sommarens bäck och åfärder till en ringa kostnad. Detaljerad färdbeskrivning iförväg underlättade övervakningsarbetet....Ack så enkelt!
//J
Rungá;319080 sa:Inget miljösnack, jag har ingen bli så jag samlar på mig poäng som jag kan bränna. Dessutom är det bättre för miljön om det här systemet klappar ihop så fort som möjligt, evolutionen fortsätter även om arter försvinner.
Det vore ju bra. Veolia avskaffade i princip billiga förköpsbiljetter det sista året.SJ (statsägt men ej bidragsfinansierat idag) säger sig vilja sälja billiga biljetter till den som bokar i god tid. det är ju bra.
Nä allvarligt talat. Staten betalar en massa pengar för att få tågtrafiken till norrland att fungera. Men nån balans måste det väl ändå vara? De som vill åka tåg bör betala majoriteten av vad det kostar. en massa bidragsfinansierade reseformer är inte vad jag vill ha.
SJ (statsägt men ej bidragsfinansierat idag) säger sig vilja sälja billiga biljetter till den som bokar i god tid. det är ju bra. Om de sen kan få en större lönsamhet i att anordna paketresor (dvs tåg, norrskensshow i abisko och övernattning) så är det ju också bra. Bara jag inte behöver betala för det.
Jag kan ju upplysa om att t.o.m. stockholms lokaltrafik subventioneras med skattemedel, så att all tågtrafik ska bära sina egna kostnader är nog inte realistiskt...Ja se där bara fördelar
Nä allvarligt talat. Staten betalar en massa pengar för att få tågtrafiken till norrland att fungera. Men nån balans måste det väl ändå vara? De som vill åka tåg bör betala majoriteten av vad det kostar. en massa bidragsfinansierade reseformer är inte vad jag vill ha.
SJ (statsägt men ej bidragsfinansierat idag) säger sig vilja sälja billiga biljetter till den som bokar i god tid. det är ju bra. Om de sen kan få en större lönsamhet i att anordna paketresor (dvs tåg, norrskensshow i abisko och övernattning) så är det ju också bra. Bara jag inte behöver betala för det.