... så nuförtiden uppskattar jag tysta brännare extra mkt
Du borde alltså vara en varm anhängare av hattbrännarna... Det är jag också.
Jag köpte mig ett Optimus 155 till igår, så nu har jag totalt fem 207B-brännare till mitt KAP Arctic - och även om jag kör alla de fyra som för närvarande är monterade i kök bredvid varandra och samtidigt så går det utmärkt att föra ett normalt samtal sittande intill...
Så för att återgå till trådrubriken: Man kan ha mååånga såna här saker utan att betraktas som spritt språngande... Åtminstone bland likasinnade.
Själv har jag
för närvarande:
Ett KAP Arctic T25 med sin Optimus 207B brännare, genomgående DuoSSAL och en moddad stora alu kaffepannan.
Ett Trangia 27 med både deras vintertrimmade spritbrännare och gasbrännare, DuoSSAL.
Ett Trangia 25 med standard spritbrännare och gasbrännare, med en sprillans ny ouppackad DuoSSAL-stekpanna.
Två Optimus Crux (som reservbrännare/kök).
En grabbnäve olika gasoladaptrar
till Lindal-gängan...
En kasse olika s.k. "SIGG-typ" bränsleflaskor...
Ett Optimus 155 båtkök (med slingerskydd och balansvaggan).
Ett Optimus 154 'gruppkök' (i försvarets 10B/S -låda/sats).
(En lös NOS Optimus 207B -brännare med reservdelssats etc.).
Har nu siktet inställt på att få tag i ett Optimus 111T Hiker med 206-brännaren och komplett tillbehörssats. Jag är öppen för förslag här...
Har också en Optimus 1551 fotogengaslampa - till den skulle jag gärna vilja finna den lösa kineshatt-skärmen som fanns som tillbehör... Även här är jag öppen för förslag.