Hej igen,
Mycket bra tips av nilssa, ett par tokvarma skalhandskap är mycket trevliga att ha med på turen!
Men jag kom på ett litet tips till, som inte väger någonting (förutom extra mat förstås...). Se till att du har gott om "luft" i din planering. Beroende på rutt tar Abisko - Nikkaloutkta ungefär en 6-7 dagar, lägga gärna till minst två vilo/snöstormsdagar i planeringen och tveka inte att använda dom. Fler har gissningsvis råkat illa ut av att de "måste" ge sig ut i uselt väder än av någon annan anledning uppe i fjällen. Börjar det blåsa mer och mer och sikten bara blir sämre, se till att hitta en plats i så mycket lä som möjligt och slå upp tältet. Ta en lång trevlig lunch/fika och se hur vädret utvecklar sig
/ Stefan
Jag kommer att lägga in för 10 dagar, med ombokningsbar tågbiljett, så att jag skall känna att jag har tid på mig.
Skalhanskar skall med, ett par ganska tunna vattentäta femfingervantar, Sedan militärens M90 vantar(innevantar och yttre). Jag har stora rejäla dunhanskar, men funderar på att lämna de hemma då jag tror jag klarar mig bra med skalhanskarna.