Jag funderade på att ta en stor ryggsäck att packa i när jag ska på semester i höst. Men jag är lite fundersam med tanke på bagagehantering på flygplatser och hur ryggsäcken ska må efter detta. Jag har hittat en "ryggsäcksväska" på addnature.se (Osprey Airporter L2) men det är också allt. Kostar inte så farligt, väger inte så mycket och är tillräckligt stor så egentligen skulle jag kunna slå till på den direkt men vill gärna se vad som finns mer.
Anledningen till att jag funderar på ryggsäck är att jag HATAR att släpa på resväskor och bagar och jag ska ha med mig dykutrustning. Vanliga dykväskan väger massor och det blir nog tjorvigt att klara flygbolagens viktbestämmelser. En reseryggsäck har jag redan men den är på tok för liten. Jag funderar på att ta min Bask Shivling 90.
Är jag onödigt orolig?
Har någon tips på andra varianter?
Mvh
Peter P.
Anledningen till att jag funderar på ryggsäck är att jag HATAR att släpa på resväskor och bagar och jag ska ha med mig dykutrustning. Vanliga dykväskan väger massor och det blir nog tjorvigt att klara flygbolagens viktbestämmelser. En reseryggsäck har jag redan men den är på tok för liten. Jag funderar på att ta min Bask Shivling 90.
Är jag onödigt orolig?
Har någon tips på andra varianter?
Mvh
Peter P.