• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Robinson

Det är inget fel på ditt budskap på något sätt.. Sedan så har väl inte alla samma syn på hur "hårt" och "vart" man trycker ut budskapet.. För min del så blir det lätt motsatt effekt när någon skyfflar ut sina åsikter i takt med en galen pingstpastor, det är otäckt när man inte hinner svälja innan nästa tugga skyflas upp.. För övrigt så respekterar och stödjer jag din kamp!
 
Instämmer me föregående talare.
Budskapet är bra men för min del så blir varje inlägg med samma innehåll lite tjatigt i längden.
 
Jo NI har så rätt killar, lagom är bäst!

Hemma efter baklängesjogg, kanske blir ett nytt diskussionsämne "vad göra när man blir åksjuk när man springer". Jo Ni hörde rätt, faktum är att jag i alla fall blir lite liknande åksjuk efter ca 8 - 9 km baklänges. Hoppas man vänjer sig för att springa runt på Götets gator den 15 maj och vara så där sjuk, som man kan bli av för mycket... nä förlåt.. inte det nu igen. Men jag menade faktiskt allvar med illamåendet när man springer baklänges. Ja men säger väl någon då spring för sjutton rätt. Men säger jag hur ska jag då kunna springa med budskapet "bättre se framåt än bakåt"!

Jo som alltid gäller "lagom är bäst" men min avsikt har inte bara varit att marknadsföra mig själv och mitt budskap utan försöka tillföra "denna diskussion" något. Med mitt lilla bildspel så hoppas jag Ni förstår att det finns en hel del humor i Utmanaren, men om det sedan bara är jag själv som förstår den, det är ju en annan sak, hi hi!

För att jag även ska vara helt fri från detta med droger i mina inlägg så ska jag lägga upp ett nytt diskussionsämne som bara berör ämnet i sig m a o "inga övertydligheter eller utsvävningar" utan klara avgränsningar (ja det blir inte lätt).

Nä nu väntar bio med en av killarna här, "Skebart" någon som sett den? Kanske ett passande ord att också användas i Robinsonsammanhang?

Utmanaren
 
Kan dun inte montera ett par backspeglar på en keps eller nåtn ;)??
Eller åksjukepiller, de går ju å äta, fast det kanske går under doping??

Härdning kanske är bäst
 
Jadu Roland, misstänker att vi får se mer av dig här på utsidan så det e väl bäst at vi andra tar åksjuke tabletter om vi ska hänga med i ditt tempo...


KÖR HÅRT!!!

;)
 
Med tanke på den vänstra bilden så ser det ju rätt lovande ut.
Ett litet lyft och tips till 3'an

;)

Naket säljer ju..
Kanske ett tips till Utmanaren också..
Kuta Göteborgsvarvet med en brevlåda baklängs naken.
Kan de ge rubriker??
 
Det räckte med Naken-Janne!

Kära diskussionspartners och tack för Era förslag. Har nu varit och sett på Skenbart i Malmö, så man har ju om inte annat fått en del ideer om hur man kan skapa kaos på tåg.

Men nu var det ju inte tåg jag skulle åka utan springa baklänges och det där med backspeglar har jag provat och jag ska fösöka vidareutveckla det. Det är bara så svårt att fokusera i spegeln samtidigt som man springer.

Jag har också tänkt på åksjuketabletter men de som har
tagit sådan säger att man blir så jäkla trött, hur skulle de se ut om man raglade fram på Götets gator neddrogad av åksjukspiller! Finns det möjligen någon vacker sjuksköterska här i forumet som kanske kan reda ut de begreppen, är man dopad av åksjukepiller? Du behöver inte vara vacker, blev bara så förblindad av bilden som serverades oss i ett tidigare inlägg här från "I am a celebe in the djungle" UK:s motsvarighet till Robinson, vad jag förstår!

Så förlåt en enkel man han sinne för det estetiska och skönhet, evig ungdom mm och det där med naket på en 55-års gubbe är nog inget som slår. I min ljuva ungdom var det inne att streaka (på 70-talet) så då hade väl utmanaren någon vadslagning, som han genomförde på minst en krog, kanske var det fler. Tyvärr omtöcknad av diverse drycker för annars är jag tveksam.

Naken-Janne med sin helikoter gav honom inget, inga dörrar öppnades utan jag tror att de flesta stängdes för gott. Han var ganska kul men att köra helikopter med snoppen det kan ju vem som helst. Nä jag har inte provat men jag antar jag kan (ler)

Så jag kör vidare på den inslagna vägen i hopp om att lyckas med mina sommarmål och klarar jag dem så kommer jag att slå mig för bröstet, för man går inte bara och hänger ut byxornaoch dojjorna, utan det är mycket träning och förberedelsearbete som kommer att ligga bakom. Men som prästen Ingemar Simonsson säger: det är en mänsklig rättighet att få misslyckas" så går det inte så är det inget att göra åt, jag sträckte ju i alla fall fram hakan och någon soffliggare kommer jag inte att bli, nä fram för ett aktivt och rörligt friluftsliv!

Sist men inte minst: Hödu Jamo, tror Du att jag kan söka till UK:s I am a celebe in the djungle? (ler lite och lovar frun absolut trohet, se men inte röra) Nädå jag har inte blivit s k gubbsjuk, jag är bara i de övre tonåren än (ler)

Natti från
Utmanaren som snart ska sjunga ikapp med Peter Harrysson till f amiljens förfäran och högljudda "sluta" och möjligen i teórin tävla i gladiatorerna. Jag var uttagen till Bosön för några år sedan men jag vågade inte, en gammal gubbe med starka ben visserligen men i övrigt inte så mycket att komma med så jag fegade, eller var klok och insåg min begränsning!
 
Får väl söka till Danmarks Robinson då!

Låter som Danmarks Robinson där det också smaskas på allehanda insekter mm. Priset är visst lite över 2 miljoner kronor i Danmark, så som boende i halvdanskt land så kanske man kan få dispans och vara med där. Hellre snacka danska än usch med Uschberg, Aschberg menar jag!

Så i framtiden får man väl ratta in den danska Robinson och förlika sig med räkneord som halvtress m fl.

Vore kanske en riktig utmaning att paddla till Tenga? dock låter jag någon annan göra denna lilla paddling, får räcka med svenska och norska farvatten.

Nä nu väntar slafen, tänker ta och drömma lite om Robinson, hi hi närmare än så kanske man aldrig kommer?
Utmanaren
 
Angående Robinsson å 3:an

Jag tycker att TV gjorde en värdig sorti med Robinsson.
Hur det blir när 3:an tar över återstår att se, hur som helst så är det ju samma produktionsbolag som producerar så...
 
Så riktigt, så riktigt

Hej namne, ja jag heter ju Fors i efternamn men eftersom jag kommer från Sveriges vackraste landskap Småland så kan jag ju inte säga R så därför heter jag också Foss, fast då bara muntligt förstås (ler).

Så riktigt, så riktigt, visst är det Strix som ska stå bakom men för att trean ska få tittare kanske de måste förändra lite, kanske blir det då åt det danska och engelska hållet med insektsätande o d. Jag vet ej men något nytt blir det säkert.

Ånyo i Sveriges näst vackraste landskap "Skåne", en underbar dag, precis som gjord för friluftsaktiviteter men först dumburken och skidor kl 11.00 sedan egna aktiviteter.

Att vara eller inte vara det är frågan, att vara eller inte vara en Robinsonanhängare. Kanske skulle vi ha en folkomröstning om detta med Robinson. Jag menar ska vi ha eller inte ha Robinson? Tänk vilken valrörelse det skulle kunna bli med Robban som en av ja-anhängarnas språkrör och kanske hela miljöpartiet och vänstern som NEJ-sägare!

Ha det gott i den härliga vårsolens glans, säger jag Utmanaren här nere från södern!