• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Robinson

Martin tyckte att Robbans kupp var en kvasihändelse. Han har så rätt men ändå inte riktigt rätt. Det Robban var ute efter, förutom att få uppmärksamhet, var att skaka om SVT som agerar som de alltid vet och gör rätt. Svenska folket ruskas om och kan därmed vakna ur sin dvala där SVT är något nobelt. SVT hänvisar bara till att de är ett public service företag och kör på.

Alltså, Robban gjorde mycket riktigt en kvasi (men inte som Martin menar). Istället för att göra programmet bättre så ville han förlöjliga SVT och samtidigt marknadsföra sig själv. Det skenbara är att vi tror att han har gjort bort sig och att SVT har vunnit, men i själva verket så är det här början på något nytt, svensken har skakats om och i det undermedvetna förstår vi att SVT är som en gammal Stasikvarleva och måste därför motarbetas.
 
1; sa:
Det skenbara är att vi tror att han har gjort bort sig och att SVT har vunnit, men i själva verket så är det här början på något nytt, svensken har skakats om och i det undermedvetna förstår vi att SVT är som en gammal Stasikvarleva och måste därför motarbetas.

va? skojar du? jag finner inte ens ord att bemöta detta..huh
 
1; sa:
Martin tyckte att Robbans kupp var en kvasihändelse. Han har så rätt men ändå inte riktigt rätt. Det Robban var ute efter, förutom att få uppmärksamhet, var att skaka om SVT som agerar som de alltid vet och gör rätt. Svenska folket ruskas om och kan därmed vakna ur sin dvala där SVT är något nobelt. SVT hänvisar bara till att de är ett public service företag och kör på.

Alltså, Robban gjorde mycket riktigt en kvasi (men inte som Martin menar). Istället för att göra programmet bättre så ville han förlöjliga SVT och samtidigt marknadsföra sig själv. Det skenbara är att vi tror att han har gjort bort sig och att SVT har vunnit, men i själva verket så är det här början på något nytt, svensken har skakats om och i det undermedvetna förstår vi att SVT är som en gammal Stasikvarleva och måste därför motarbetas.

Hahaha det kallar jag fakta... Baserat på öhhhh din egen uppfattning eller?

/mattias
 
Robban hade tänkt gå upp 50 kg!

1; sa:
Martin tyckte att Robbans kupp var en kvasihändelse. Han har så rätt men ändå inte riktigt rätt. Det Robban var ute efter, förutom att få uppmärksamhet, var att skaka om SVT som agerar som de alltid vet och gör rätt. Svenska folket ruskas om och kan därmed vakna ur sin dvala där SVT är något nobelt.

Det var (faktiskt) lite av det jag var ute efter också - att det är lite tabu att talla på TV. Men det gäller ju inte bara SVT utan all TV.

Sen tror jag inte att Robbans analys av det hela var så djup som din eller min. Han hade bestämt sig för att "kuppa", men lyckades inte med mer än ett halvlamt försök.

På mitt förra kontor delade jag rum med en skvallersajt (www.mingel.se) Någon vecka efter att ha kommit hem från Robinson-vistelsen kom Robban upp och presenterade en häftig idé som han hade: han skulle se till att gå upp 50 kg tills dess att finalen sändes i TV. Tänk vad förvånade alla skulle bli när han var ett fetto! Men idén tog inte riktigt skruv...
 
En äkta Robinsonfan och hans bildspel

Att vara eller inte vara det är frågan?

För mig lever Robinson dock fortfarande lika aktuellt som det gjorde för massor av år sedan. Vill Ni veta hur? Gå då till http://www.freewebs.com/roland-robinson så kan Ni titta på ett litet bildspel om ett äkta Robinsonfan, klok? Nej för faan bara en äkta "femfemma"

Håll till godo och ha det gott i den begynnande våren!
Det kan ta lite tid innan bildspelet laddas men ta det lugnt, den som väntar på något ..... väntar aldrig ....

Utmanaren
 
Sitter och funderar på vem av alla skribenter som är Robban??
Någon måste det ju vara.
Så här mycket uppmärksamhet till en Skogstok....
Anar mig en komplott....
 
Re: En äkta Robinsonfan och hans bildspel

Utmanaren; sa:
Att vara eller inte vara det är frågan?

För mig lever Robinson dock fortfarande lika aktuellt som det gjorde för massor av år sedan. Vill Ni veta hur? Gå då till http://www.freewebs.com/roland-robinson så kan Ni titta på ett litet bildspel om ett äkta Robinsonfan, klok? Nej för faan bara en äkta "femfemma"

Håll till godo och ha det gott i den begynnande våren!
Det kan ta lite tid innan bildspelet laddas men ta det lugnt, den som väntar på något ..... väntar aldrig ....

Utmanaren

Eeehhh
Är det du som har riggat denna hemsidan??
Är det en sk kupp?
 
Ingen kupp, bara från hjärtat och med massor av småländsk humor, hi hi

Du Jan undrade om det är någon kupp, svar NEJ, har jag riggat hemsidan, svar JA!

Hoppas att Du gillade mitt lilla Robinsonbildspel och om det är fler som vill se en äkta Robinsonfan och hans liv, så titta på http://www.freewebs.com/roland-robinson
som också länkar till min ordinarie hemsida, där jag har mina budskap om ungdomars drogfrihet mm, det kan ju då också vara lite av mitt syfte. Jag menar att få ut mina budskap.

Ännu en härlig dag i Skåne idag, termometern visade på minus 10 klockan 7 och nu flödar solen ner och ger oss energi så att vi orkar vara människor, Robinsonmänniskor eller bara vanliga Svensson, vi väljer!

Ha det gott
Utmanaren
 
Re: Ingen kupp, bara från hjärtat och med massor av småländsk humor, hi hi

Utmanaren; sa:
http://www.freewebs.cåm/röland-robinson
som också länkar till min ordinarie hemsida, där jag har mina budskap om ungdomars drogfrihet mm, det kan ju då också vara lite av mitt syfte. Jag menar att få ut mina budskap.


Ha det gott
Utmanaren

VA.. menar du att du försöker få ut ett budskap? Nu blir jag chockad, att jag inte märkt det trots dina subtila försök att promota din sida och vad du sysslar med förklätt i Robinsson-debatt..ojojoj! Syftet är gott men på gränsen till, hur skall jag säga det.. övertydligt?


:)
 
Budskap om ungdomars drogfrihet och att vara Robinsonälskare, är väl inte fel Patrik?

Patrik tycker jag är en övertydlig figur med ett gott syfte och det är nog så sant men Du Patrik ska också ha klart för Dig att jag inne i hjärtat är ett riktigt och ÄKTA Robinsonfan, vilket jag fick lida mycket spe för då serien började. Jag menar pryda, ordentliga och korrekta lärarkollegor!

Patrik ändrade min Robinsonsajt, för att ingen skulle komma åt den eller? Jag förstår inte riktigt Ditt syfte, var den så bra så Du blev lite avundsjuk på min förmåga eller, hi hi! Skojar bara, är en fridens man med stort hjärta, som sett flaskans baksida och därför helt ideellt och på många olika sätt försöker få Sveriges ungdom att senarelägga sin alkoholdebut.

Det kostar på men jag har tagit på mig rollen och jag försöker ett tag till. Ni som vill se en äkta Robinsonfan i farten, hur han tänker och vad han vill, kan gå in på http://www.freewebs.com/roland-robinson och inte den adress som Patrik så roligt skrev in i sitt inlägg!

Nä nu ska jag ut i solen, springa baklänges en mil för att förbereda mig för Göteborgsvarvet, ses vi där, Patrik och alla andra, eller?

Ha nu en riktigt GOD och SOLIG DAG, en dag som vi själva väljer hur den ska bli, jag tänker ha en bra dag i alla fall!

Utmanaren och tillika Robinsonfanet!
Roland Fors