• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Robinson

Nu återstår bara att länka samman denna debatt med aktivt uteliv :)

Är Robban ute?
Är Robinson en expedition?
Är Harald en topptursfantast
Är Anders Lundin egentligen samma människa som Christer Lind?
 
Några laster får man väl ha!

Till Dig Buda säger jag bara: någon last får man väl ha. Slutade att nyttja starkt och att röka 1985, så kanske blev ett mycket aktivt uteliv och Robinsson + andra såpor en slags kontrast som behövdes för att få mig i balans. Sedan jag började med enhjulingen har jag dock fått mer o mer balans i tillvaron och när jag nu också springer baklänges på tårna, så balanserar jag mig fram i livet ännu mera (ler lite skämtsamt).

Men avslutningsvis: Ett aktivt frilufts- och uteliv gör människan glad och sund men vi behöver även typ Robinsson för att vältra oss i andras skit (skit som egentligen är på lek men som blir blodigt allvar när media återger det). Jag skulle personligen aldrig kunna glädja mig eller bara se på när andra människor mår dåligt, misslyckas i det vanliga livet men i Robinsson + andra såpor är det legalt och jag behöver lite av den varan känner jag.

Nu ser vi fram emot våren när man kan börja paddla och göra övernattningar igen, eller vad säger Ni friluftsfreakar!

Kanske snart dags att ta död på Robinssonsnacket och starta en debatt ang "vårtecken i natur och beteenden" vad sägs?
Utmanaren
 
Robinson är ju tyvärr inte över än, 3'an får ju ta över och förtsätta ösa ur det sjunkande skeppet.
Robert Aschberg ska tydligen vara lekledare där.
 
Vill vi det?

Ja då tar vi väl en vända till då, jag menar med Robinson-snacket. Så frågan jag ställer måste då vara:

"Vem tycker att programmet ska fortsätta i trean med Robert Aschberg som programledare och vem tycker det är dags att skrota Robinson för gott?"

Det är väl lika bra att jag avger det första svaret. Då jag verkligen gillade Robinson med Anders Lundin och SVT så tror jag att jag säger NEJ till Robert Aschberg och TV3.

Robinson stod på toppen när det lades ned och som elitidrottsmännen (de kloka) säger när det vunnit en stor seger och kommit upp i ålder.

"Det är dags att lägga av nu när jag står på toppen, för vem vill minnas mig om jag fortsätter och kommer på 25:e eller 91:a plats."

Så tack Robinson för allt Du givit, tack för Robban, Emma, lappen, Mirre m fl och sen hoppas jag på att Riket som ska spelas in i sommar blir en bra efterföljare, en förnyare inom dokusåpans värld. För Afrikafarmen är då sannerligen ingen höjdare, men det är en annan historia.

Kanske ses vi i Riket för visst faan har Utmanaren från Skåne sökt, om man sedan vill ha en "femfemma" med vill jag låta vara osagt, men hade jag suttit med i utagningskomitteen så hade jag varit given som Gustav Vasa, landsfadern som införde vår protestantiska lära och skrotade katolisismen och tog ifrån kyrkan dess makt och kosing!

Tack för ordet vad gäller Robinson, så svaret för mig är NEJ till TV3 och Uschberg, förlåt Aschberg!
Utmanaren
 
Nej till TV! JA till SKOGEN!!... Jag säger som min gamle polare Rulle en gång sa: Hej alla barn, jag heter Rulle. Nu e det snart vår och då pippar alla djuren i skogen!
 
Det ena behöver väl inte utesluta det andra!

Man kan väl göra bådadera, jag menar ha med sig en bärbar TV ut i skogen!

Frågan var ju Robinson eller ej Robinsson, inte TV contra skogen.

Ska nu ut i skogen, på slingrande grusväg i kuperad terräng runt sjön Dagstorpssjön strax utanför Höör ska jag cykla ett eller två varv på min enhjuling. Ett varv runt sjön är 9,3 km.

Skåne bjuder idag på ett underbart vårväder m a o är det toppensportlovsväder för alla naturälskare med eller utan hjul.

Att jag kör på ett hjul är ju för att jag i börden är smålänning så klart, för som smålänning Ni vet, så måste man ju tänka på alla utgifterna (hi hi hi).

Skogen och TV går att förena men den viktigaste frågan för dagen är: Kan vi acceptera Robinson I TV3 med han Uschberg, förlåt Aschberg!

Ut i skogen vill jag gå
sitta där och titta på
vad alla djuren göra där
kanske någonting jag lär!

Ja den får Du Patrik som ett svar på det där med Rulle, hi hi hi
Utmanaren önskar Er alla en härlig dag!
 
Re: Det ena behöver väl inte utesluta det andra!

Utmanaren; sa:
Att jag kör på ett hjul är ju för att jag i börden är smålänning så klart, för som smålänning Ni vet, så måste man ju tänka på alla utgifterna (hi hi hi).
Det där låter mer som om du vore lite dumsnål! Köp en 2-hjuling så kommer du hem fortare. Tid är oxå pengar.

/Håkan - redi' smaulänning
 
Egen TV-show?

Snart har Robban en egen TV-show.
Robban har fått nobben av TV4 och TV3 men inte av Kanal5.
 
Re: Det ena behöver väl inte utesluta det andra!

Utmanaren; sa:
Man kan väl göra bådadera, jag menar ha med sig en bärbar TV ut i skogen!

Frågan var ju Robinson eller ej Robinsson, inte TV contra skogen.

Trots att jag är 50% Skåning och 50%Smålänning och därmed så säger mina gener att jag borde hålla med en landsman.. Men mot bättre vetande så säger jag NEJ till Röbinsson i alla former.. Jag tittar inte på det och kommer inte att börja även om dom skulle lura Harlad T att ta över... Ett program som däremot är tillåtet är "Extreme survival" med Ray Mears eller Jakt och Fiske på 4+..

Tjoflöjt!
 
Re: Re: Det ena behöver väl inte utesluta det andra!

FJS90-91; sa:
/.../jag är 50% Skåning och 50%Smålänning/.../
Men Patric, gulleplutten! Det där har du dolt väl. Du är alltså till hälften riktigt trevlig och ordentlig, medans din sämre hälft ägnar sig åt att äta små gulliga utrotningshotade ålar!

Jag måste nog omvärdera dig som person! :)

/Håkan